-

Jurgen van Diesen (Achmea Rechtsbijstand): ‘Corona versnelt onze digitale dienstverlening’

Een online zelfhulptool voor mensen die ontslagen worden, maar ook de inzet van virtuele assistenten. Corona fungeert als aanjager van innovatie in de juridische wereld.  

Advocatuur is een gesloten wereldje met weinig innovatie… toch? Hans Voorn interviewt Jurgen van Diesen van de Stichting Achmea Rechtsbijstand over de digitalisering van de juridische wereld en over legal tech. Jurgen werkt voor de merken Interpolis, FBTO, Centraal Beheer en Avero en kijkt naar de digitalisering van de klantbediening. Door Corona is dat in een versnelling gekomen. Zo ontwikkelt Jurgen bijvoorbeeld een zelfhelp tool online voor mensen die dreigen te worden ontslagen en vragen hebben over de VSO (vaststellingsovereenkomst). Het gesprek gaat verder over Sara, de digitale assistent in Google Home en Legal Guard van Achmea.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Over de auteur: Hans Voorn werkt als manager marketing, online en big data voor Dela.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond