-

Lexa.nl: mobiel steeds belangrijker

“Vroeger waren we een dating site. Nu zijn we een dating service, actief op heel veel platformen, waarbij mobiel steeds belangrijker wordt”, vertelt Emiel Spies, Business Developer bij Lexa.nl. “Het aantal registraties komt 40 procent van mobiel. Het mensen dat ook wel eens inlogt met een mobiel apparaat, ligt op 70 procent.”

“In 2013 zijn we begonnen met mobiele campagnes, toen onze stand alone app klaar was. Eerst gingen we vooral testen: wat gebeurt er nou op je mobiele campagnes? Die mobiele experience is heel anders dan op desktop”, legt Spies uit. Wat waren de learnings? “Landingspagina’s moeten veel simpeler, dus het inschrijven bijvoorbeeld moet in drie stappen. En de payment pagina moet mobiel ook goed werken om de conversie te verhogen.”

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reacties

Jan Peeterse

Wij zien ook de verhoudingen erg veranderen. Meer dan de helft die bij ons reviews van datingsites leest bestaat uit mobiele bezoekers. Het gaat dus niet alleen om het aanmeld proces maar ook over het proces van informeren. Een persoon die zich dus inschrijft bij bijvoorbeeld Lexa en zich eerst oriënteert zal zich dus hoogstwaarschijnlijk ook op zijn mobiel oriënteren en wellicht wel als follow-up aanmelden. Het zou interessant zijn om meer cijfers te zien van cross media met betrekking tot het oriënteren op desktop en aanmelden op mobiel en vice versa.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond