-

‘Logistiek onderschat als onderscheidende factor’

Het laatste punt in het e-commerceproces, de logistiek, krijgt te weinig aandacht. Dat vindt Melbert Visscher van CB Logistics, leveringsspecialist in mode en media.

“Mijn tip aan ondernemers: blijft in goed contact met je logistiek dienstverlener om te horen wat de ontwikkelingen zijn. De markt gaat heel snel en logistiek kan het punt zijn waarmee je je onderscheidt naar de consument.”

Same day deliveries klinkt indrukwekkend, maar Visscher denkt niet dat het qua volumes een enorme vlucht zal nemen in Nederland. “Enkel voor bepaalde producten, maar niet voor fashion. In het algemeen zie je wel dat de snelheid van levering toeneemt. Tijdvakbelevering is een toekomst waar ik in geloof. Daar moeten wij ook de oplossingen voor bieden.”

De commercieel directeur van CB Logistics raadt retailers ook aan om de fysieke en digitale kanalen vanuit één voorraad te voorzien. Een voorraad per kanaal is niet efficiënt.

“Afhaalpunten? Die zijn niet meer weg te denken in deze tijd. Mijn eigen woning is soms zelfs een afhaalpunt. De postbode weet precies wie wanneer thuis is.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond