-

Online magazine ing.world: ‘Begin bij de lezer’

Vorig jaar verving ING haar fysiek magazine voor shareholders met een online magazine: ing.world. Senior advisor Dagmar van der Plas vertelt: “Als je nieuwe lezers wil benaderen, dan moet je ook digitaal gaan. We spreken nu ook nieuwe doelgroepen aan.”

“Het fysieke magazine werd door 5000 shareholders gelezen. We zijn nu toegegaan naar 100.000 lezers per jaar, waarbij we ook nieuwe doelgroepen aanspreken. Het zijn vooral jongere lezers en het is nu ook B2C”, legt van der Plas uit.

“Het is een echt magazine met een specifieke redactieformule dat vier keer per jaar uitkomt, rondom de kwartaalcijfers. Voor de content beginnen we in de wereld van de lezer. Dus niet: ING vertelt, maar we zijn het platform dat faciliteert. Het design was erg belangrijk: we gebruiken visuals om de lezer een artikel binnen te trekken.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond