-

Start-up Table Duck: Kant-en-klare geautomatiseerde klantenservice voor het MKB

Prachtig, al die nieuwe mogelijkheden met Artificial Intelligence en slimme chatbots voor het automatiseren van je klantenservice, maar voor MKB-bedrijven is het vaak onbegonnen werk. Start-up Table Duck werkt aan een kant-en-klare oplossing die bijna al het werk uit handen neemt.

Hoe meer er geautomatiseerd wordt, hoe meer kennis je in huis moet hebben. Voor veel MKB-bedrijven is het niet realistisch om alles zelf te doen. Start-up Table Duck begon met een chatbot voor bestellingen van restaurants, maar schakelde inmiddels om naar oplossingen voor de klantenservice voor het MKB in het algemeen. Doel is om al het ingewikkelde en tijdrovende werk uit handen te nemen. Een gesprek met Robbert Bregman, mede-oprichter van Table Duck.

De naam maakt het niet meteen duidelijk, Robbert: waar houdt Table Duck zich mee bezig?

“Table Duck begon oorspronkelijk als een online besteloplossing voor restaurants via chatbots, maar we hebben een pivot gemaakt en zijn overgestapt op de automatisering van de klantenservice. Met onze oplossing besparen MKB-bedrijven en webshops tijd door een virtuele assistent al hun terugkerende klantenservice vragen te laten beantwoorden.”

Waarom zouden bedrijven daar een externe partij voor in de arm nemen?

“Goede klantenservice kost veel tijd en moeite. Zeker nu de consument veel verschillende messaging-kanalen gebruikt om te communiceren met een bedrijf, en op alle kanalen ook snel een antwoord verwacht.”

Wat zijn de specifieke zaken die jullie uit handen nemen?

“Voor grote bedrijven zijn er een aantal goede tools op de markt die helpen bij het automatiseren van de klantenservice via chatbots. Deze tools zijn echter prijzig en je hebt er continu mensen voor nodig — zoals conversational designers — om het goed te laten werken. Wij bieden een chatbotoplossing, specifiek voor het MKB, die simpel in gebruik is. Hiermee kunnen bedrijven hun eerste automatisering in no time opzetten.”

Waarom is juist de automatisering van de klantenservice zo’n hot issue?

“Zoals gezegd, de consument wordt steeds veeleisender als het aankomt op klantenservice. Technologieën zoals Artificial Intelligence (AI) en Natural Language Understanding (NLU) stellen chatbots in staat om natuurlijke, menselijke gesprekken te voeren met klanten, vergelijkbaar met het voeren van een gesprek met een echt persoon. Dit is belangrijk omdat nog steeds veel chatbots star en inflexibel zijn, wat de consument alleen maar frustreert.”

Belangrijk, dus, om dat op te lossen?

“Inderdaad. Het nadeel, echter, van AI en NLU, is dat het veel training en correcties vereist om een chatbot slimmer te maken. Dat is wat veel kleinere bedrijven ervan weerhoudt om deze technologie te gebruiken voor hun klantenservice. En hier spelen wij op in.”

Wat houdt de oplossing van Table Duck in?

“Allereerst kun je met onze oplossing allerlei klantenservicekanalen koppelen aan één inbox. Berichten van bijvoorbeeld Telegram of Live chat komen allemaal binnen op dezelfde plek. Vervolgens kun je hier heel makkelijk automatisering op instellen.

Met behulp van AI en NLU wordt er een virtuele assistent gecreëerd die natuurlijke, menselijke gesprekken voert. Wij zorgen ervoor dat de assistent wordt getraind, zodat je dat als MKB-bedrijf niet zelf hoeft te doen. Je kiest uit een grote set van vooraf getrainde vragen. Het enige wat je hoeft te doen, is het antwoord in te vullen en je bent klaar.”

Daarmee wordt dus de drempel om ermee te beginnen verlaagd?

“Ja, met onze oplossing kunnen ook kleine en middelgrote bedrijven tijd besparen op het verlenen van klantenservice door gebruik te maken van intelligente automatisering. Deze intelligente automatisering is kant-en-klaar, en wordt in slechts een paar minuten opgezet.”

Al klaar om het op de markt te brengen?

“Bijna. We hebben recentelijk  de pivot gemaakt naar onze huidige waardepropositie. Op dit moment zijn we in de bètatestfase en we hopen snel te kunnen gaan schalen. Gelukkig brengen we veel AI- en NLU-kennis mee, gebaseerd op onze ervaringen met onze vorige oplossing in de restaurantbranche.”

Er zijn inmiddels veel verschillende soorten investeerders. Wat voor partij zoeken jullie?

“We zijn op zoek naar investeerders met affiniteit in technologie die bereid zijn risico te nemen. In het ideale geval heeft een investeerder ervaring met het opschalen van SaaS-bedrijven en kan hij of zij ons helpen onze business te versnellen.”

* In samenwerking met Fundsup belichten we iedere donderdag beurtelings veelbelovende start-ups en early-stage investeerders. Hier vind je meer informatie over Table Duck voor investeerders.

Over de auteur: Arjen Strijker is Oprichter en Chief Operations Officer bij Fundsup.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond