-

Startup 22Tracks wil Londen veroveren

De Nederlandse startup 22Tracks is onlangs gelanceerd in Brussel en wil nu ook Londen, en bijbehorend het Verenigd Koninkrijk, veroveren.

Oprichter Gilles de Smit vertelt in een interview met Gijs Vroom van Emerce wat 22Tracks precies doet. Het principe van de applicatie is simpel: een jukebox met 22 speellijsten van verschillende genres en 22 nummers per genre, uitgekozen door dj’s die dat genre draaien.

Het verdienmodel is gebaseerd op advertising. Zo zijn er branded speellijsten. Dat kost tussen de 4.000 en 5.000 euro per week. “Dat stijgt mee met het bereik”, aldus De Smit. Onder meer Radio 538 en Malibu behoren tot eerdere adverteerders. En er is genoeg vraag, de optie voor een branded speellijst zit vol tot oktober.

Hoe De Smit Engeland gaat veroveren, dat legt hij uit in de onderstaande video.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jan Jager

Heel tof concept en schitterende website! London zou fantastisch zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond