-

The Kase: mass customization via omnichannel

The Kase uit Frankrijk is een startup dat in rap tempo winkels over de hele wereld opzet, ondersteund met een sterke omnichannel strategie. “Onze oprichters zijn echte e-commerce mensen. We hadden snel door dat multichannel belangrijk is: de meeste handel gebeurt nog steeds offline”, vertelt Katja Felke van The Kase.

The Kase is een high level fashion brand voor telefoon- en tabletaccessoires. Het gaat niet om alleen een telefooncase, maar om iets persoonlijks te creëren”, legt Felke uit. “We begonnen eind 2012 en nu hebben we 140 winkels wereldwijd. We bouwen zelf ons systeem. Hiermee werken we overal: als backoffice-systeem en in de winkel. Alles gebeurt online. Wanneer we met een partij willen integreren, kan dat met onze webservice, en hoef je niet te synchroniseren met je offline en online winkels.”

Click & collect in vijftien minuten

“We verzenden in Frankrijk en Europa vanuit een distributiecentrum. De meeste winkels in Amerika en Azië versturen vanuit de winkel, totdat ze een kritische massa bereiken en we op zoek gaan naar een logistieke partner”, zegt Felke. “Click & collect is een groot gedeelte van onze business: 40 procent. 55 procent komt via het mobiele kanaal en de meeste klanten kiezen voor click & collect. We houden geen voorraad: we printen de cases zelf en vijftien minuten later kun je je gepersonaliseerde case ophalen in onze winkel.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond