-

Toekennen van de sale, het blijft lastig

Last click, post view, conversieattributie, zelfs voor de experts blijft het lastige materie. Ernest Aberson van Rocket Fuel vertelt hoe zijn lerende machines manoeuvreren tussen die lastige vragen.

De vraag is heel eenvoudig voor retailers: Hoeveel omzet haal ik uit internetreclame als ik er één euro instop. Met de opkomst van steeds weer nieuwe reclametechnologieën blijkt die niet zo eenvoudig te beantwoorden.

“Wij optimaliseren naar doelstelling. Dat kan een sale zijn maar ook een proefrit. We zeggen daarbij dat je dus al je aannames over veronderstelde doelgroep moet loslaten”, aldus Ernest Aberson van Rocket Fuel. Zijn bedrijf heeft machines die op basis van internetgedrag (cookies, surfgeschiedenis) leert hoe een koper zich gedraagt. Aan de hand van die informatie, en surfgeschiedenis van de afgelopen acht weken, worden andere potentiële kopers gespot.

Klanten van Rocket Fuel moeten toch tussen de vijf- en tienduizend euro per maand per land meenemen om een begin te maken met het systeem.

Deel dit bericht

1 Reactie

Peter h

“Aan de hand van die informatie, en surfgeschiedenis van de afgelopen acht weken…” En hoe zit dat dan met de privacy voorwaarden van de ACM? Ik kan me niet voorstellen dat de consument hier toestemming voor heeft gegeven.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond