-

Zo zet kinderwagenmerk Joolz micro influencers succesvol in

Het kinderwagenmerk Joolz richt zich op zwangere vrouwen en moeders met jonge kinderen. Eva Piers legt uit hoe ze influencer marketing inzetten: “We zoeken niet op bereik maar op een exacte fit met onze doelgroep. De influencers vinden ons, niet andersom.”

“We kiezen samen met hen de mooiste kinderwagen uit in ons pand in Amsterdam, waar we ze helemaal onderdompelen in het merk. Na een tijdje krijgen ze die uitgereikt en geven we weer een demonstratie, zodat de influencer helemaal weet hoe het product werkt”, vertelt Piers. “We vragen ze niet bepaalde posts te plaatsen, het is een barter deal, ouderwetse product placement eigenlijk. We laten ze vrij, en dat maakt het authentiek.”

Nog tips voor marketeers? Piers antwoordt: “Een goede fit met het merk en de influencer is het allerbelangrijkste. Bouw een persoonlijke relatie op met je influencers. En zorg ervoor dat het heel duidelijk is hoe het product werkt en waar het voor staat, zodat ook echt het merk wordt uitgedragen.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond