Download

Download
0
2.8k
Channel: Tech

In 7 stappen een real-time Customer Data Platform creëren

Een goed uitgewerkt CDP (Customer Data Platform) dient als een uniforme databron voor alle data van je bedrijf. In een CDP worden alle gegevens van klanten, prospects en bezoekers verwerkt. Vervolgens kan je met deze data aan de slag. Dit kan onder andere leiden tot:

  • Nieuwe inzichten over klanten, prospects en bezoekers.
  • Een betere en gepersonaliseerde ervaring voor je doelgroep.

In de whitepaper worden zeven stappen beschreven voor het op de juiste manier inrichten van een CDP en een juiste toepassing hiervan.

Realtime CDP

Een belangrijke vereiste van een CDP is dat het je realtime voorziet van klantdata en informatie. Vervolgens kan je deze data gebruiken voor een gepersonaliseerde dialoog met je klanten. Daarnaast kan je de data ook gebruiken voor het optimaliseren van je content en voor het toepassen van artificial intelligence (AI).

De zeven bouwstenen van een CDP

De zeven bouwstenen van een CDP volgens Vincent Kooijman van Onmarc worden in deze whitepaper uiteengezet. De volgende bouwstenen zijn uitgewerkt:

  1. Het verzamelen van data.
  2. Intern gebruik en distributie.
  3. Flexibiliteit en stabiliteit.
  4. Het opslaan en verwerken van data.
  5. Identificeren, controleren en matchen van data.
  6. Third party integraties.
  7. Privacy, security en compliancy.

In het document zelf vind je een uitgebreide omschrijving per bouwsteen en welke aanpak OnMarc hier zelf voor gekozen heeft.

Over de auteur

Vincent Kooijman ontwikkelt samen met het OnMarc development team producten en diensten om klanten te helpen om in te spelen op het online klantgedrag. Hij is verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van het Customer Data Platform (CDP) van OnMarc.

Redactie Emerce