0
8.2k

Een Customer Data Platform voor het verbeteren van je één-op-één marketing

Om je één-op-één marketing naar een hoger niveau te tillen moet je de juiste balans vinden tussen het verzamelen van klantdata en wat er met deze data door marketing gedaan wordt.

Wat kun je verwachten van deze whitepaper

Deze whitepaper helpt je op weg bij het optimaliseren van je één-op-één marketingstrategie. De volgende onderwerpen worden in dit document beschreven:

  • Welke voordelen het succesvol toepassen van één-op-één marketing je als marketeer biedt.
  • De belangrijkste redenen waarom het segmenteren op traditionele kenmerken en attributen niet meer werkt.
  • Hoe een Customer Data Platform (CDP) je kan helpen om je één-op-één marketingstrategie te professionaliseren.
Het verzamelen van de juiste data

Een belangrijke voorwaarde voor het succesvol toepassen van één-op-één marketing is het verzamelen van de juiste klantdata. Als marketeer wil je inzicht hebben in het klantgedrag, de context van je klant en de customer engagement. Een Customer Data Platform (CDP) kan je hierbij veel werk uit handen nemen en helpen bij het centraliseren van klantgegevens.

De klant centraal

Bedrijven die hun klanten een gepersonaliseerde customer experience bieden presteren beter dan marketingcampagnes die gesegmenteerd zijn op traditionele kenmerken en attributen. Het aantal contactmomenten die een bedrijf heeft met klanten neemt af, de belangrijkste redenen hiervoor zijn:

  • De opkomst van social media.
  • Het toegenomen gebruik van mobiele apparaten.
  • Consumenten lezen en vertrouwen online beoordelingen.
  • Het gebruik van self-service klanthulp is toegenomen.
  • Consumenten voltooien online transacties in seconden.
Een unieke en gepersonaliseerde customer experience

Ondanks het feit dat het aantal contactmomenten tussen klant en bedrijf vermindert, verwacht de consument nog steeds een optimale klantbeleving. Om een gepersonaliseerde customer experience te kunnen bieden moet je als marketeer beschikken over technologie die de customer engagement monitort en analyseert en op basis hiervan de vervolgacties bepaalt.

Het centraliseren van data

Voor het bieden van een unieke en gepersonaliseerde klantbeleving moet je beschikken over een omnichannel klantbeeld en realtime inzicht in het klantgedrag. Door gebruik te maken van een CDP kan je data verzamelen uit alle beschikbare systemen, kanalen en databronnen binnen je bedrijf. Met de verzamelde data kan je vervolgens een klantprofiel opstellen en dit profiel gebruiken voor het bieden van een gepersonaliseerde klantbeleving.

Download het whitepaper

Wil je deze whitepaper bekijken?

Wil je deze whitepaper bekijken?

Log in met je Emerce Account of vul het formulier in.

Meld je gratis aan

Voordat je deze whitepaper download...

Meld je gratis aan om Emerce video’s, whitepapers, rapporten en meer content te bekijken.

Gebruik minimaal 8 tekens, één hoofdletter, getal en speciaal karakter.

Je kunt het document downloaden indien je akkoord gaat dat je gegevens worden verstrekt aan NGDATA. Deze kan je benaderen. Je kunt je toestemming op ieder moment intrekken in overeenstemming met NGDATA’s privacystatement. Daarnaast zet Emerce je gegevens in de Emerce database en stuurt je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in de Emerce privacystatement.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Al een Emerce Account? Log hier in.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Je download staat klaar!

Klik op de knop om het document te downloaden.

Luc Burgelman