Download

Download
0
5.1k
Channel: B2B online

Digitale transformatie met een Customer Data Platform (CDP)

De moderne consument eist een uniforme en omnichannel klantervaring met de merken die hij vertrouwt. Voor bedrijven is het lastig om te voorzien in deze omnichannel behoefte als de klantdata in de organisatie verspreid is over verschillende systemen. Hoe centraliseer je deze data? Met een Customer Data Platform (CDP).

Digitale transformatie met een Customer Data Platform (CDP)

Deze whitepaper gaat in op de voordelen van het koppelen van een Customer Data Platform (CDP), Data Management Platform (DMP) en CRM-platform. Daarnaast zet je met het koppelen van deze systemen een grote stap in de digitale transformatie van je bedrijf. De whitepaper gaat in op:

  • Waarom een CDP complementair is aan je DMP en CRM.
  • Een omnichannel klantbeeld door het combineren van systemen.
  • De voordelen van een op AI-gebaseerd CDP.
Het verschil tussen een CRM, DMP en CDP

Een CRM, DMP en CDP worden vaak gezien als verschillende systemen. De functionaliteiten verschillen van elkaar, maar niettemin vullen deze systemen elkaar perfect aan. Zeker voor marketeers is het combineren van deze drie technologieën een gouden greep. Lees in de whitepaper wat de verschillen zijn en waarom deze drie systemen complementair aan elkaar zijn.

Zo creëer je een omnichannel klantbeeld

Merken, retailers en bedrijven verzamelen meer klantgegevens dan ooit tevoren. Door een CDP toe te voegen aan je marketingtechnoglogie-landschap ben je in staat om het volledige potentieel van deze data te benutten. Een CDP is in staat om de omnichannel gegevensverzameling te combineren in één database en deze data te gebruiken tijdens de gehele customer journey. Daarnaast voorziet het systeem je van bruikbare inzichten over hoe je potentiële kopers de aankoopreis doorlopen en via welke kanalen. Door een beter begrip van wat de gedragspatronen van je klanten zijn, kun je in predictive analytics toe te passen. Hierdoor kun je effectieve en gerichte campagnes ontwikkelen om je klanten in de toekomst te blijven verrassen.

Het effectief managen, analyseren en distribueren van klantdata

De belangrijkste uitdaging voor marketeers is om je klanten te blijven verrassen. Hiervoor heb je goed inzicht nodig in alle interactiemomenten van een klant met je merk. Een CDP kan je helpen bij het monitoren en analyseren van deze interactiemomenten en deze vervolgens te vertalen naar een gepersonaliseerde klantbeleving. Lees in de whitepaper welke andere voordelen een CDP je kan bieden.

Het Customer Data Platform van de toekomst

De invloed van kunstmatige intelligentie (AI) wordt steeds groter en NGDATA heeft een op AI-gebaseerd CDP ontwikkeld. Deze whitepaper beschrijft de belangrijkste voordelen van dit type CDP:

  • Realtime datamanagement en het samenstellen van een klant-DNA profiel.
  • Inbound en outbound personaliseren op basis van actionable intelligence.
  • Realtime dashboards van het klant-DNA en voor het identificeren van kansen.
  • Machine learning, het continu en realtime verrijken en optimaliseren van je datamodellen.
  • Matching & Querying, het matchen van inkomende data met klantprofielen en entiteiten.
  • Eén centraal klantbeeld, het samenvoegen van first-, second en third party data in één DNA-profiel.

Luc Burgelman