0
2.8k
Channel: Marketing

Best practices voor het verzamelen van user generated content (UGC)

Je merk is zo sterk als je reputatie. Terwijl kopers vroeger vertrouwden op vrienden en familie als referentiekader voor wat ze kopen en van wie ze het kopen, zijn recensies nu de plek waar de meeste kopers hun producten ontdekken en evalueren. Nu meer klanten dan ooit online reviews gebruiken om feedback van andere klanten te krijgen om te beslissen van welke bedrijf ze kopen, is het cruciaal om een review-strategie te ontwikkelen. Het verhogen van het beoordelingsvolume is de sleutel om aankopen en inzichten te stimuleren en tegelijkertijd de SEO-voordelen te vergroten. En het verhogen van het aantal recensies is niet alleen een eenmalige taak, het is een voortdurende inspanning die zich zal terugbetalen.

De kritische succesfactoren voor een moderne review-strategie

Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een winnende strategie voor het verzamelen van reviews. Het eBook gaat in op:

  • Implementeer post-interactie e-mails (PIE).
  • Test je review-campagnes en programma’s op grote schaal.
  • Gebruik sociale media om user-generated content (UGC) te minen.
  • Vraag offline productrecensies om de online collectie te verbeteren.
  • Werk samen met influencers en je meest loyale klanten.
Waarom het aantal (product)reviews wel degelijk ertoe doet

Het beoordelingsvolume heeft voordelen die verder gaan dan de productpagina. Van het verbeteren van SEO en het diversifiëren van marketingtactieken tot het verhogen van de conversie en het bieden van meer productinzichten, meer beoordelingen creëren meer kansen op succes voor je organisatie. Uit cijfers van Womply blijkt dat bedrijven 82 procent meer aan jaarlijkse omzet kunnen genereren als ze een bovengemiddeld aantal productbeoordelingen hebben verzameld. Daarnaast zorgt slecht één recensies voor een conversiestijging van tien procent. Lees in het eBook welke impact een groot aantal productreviews heeft en wat de voordelen voor online retailers en consumenten zijn.

Bepaal de juiste prioriteiten voor het verzamelen van reviews

Teams die proactief beoordelingen vragen, verzamelen meer beoordelingen. Bazaarvoice heeft ontdekt dat het proactief verzamelen van reviews leidt tot hogere productbeoordelingen, een beter consumentenvertrouwen en hogere conversiepercentages. Daarnaast zorgen reviews ook voor een SEO-boost, meer in-store verkopen en loyalere klanten. Om deze resultaten te behalen is het belangrijk om de juiste reviews te verzamelen. Het eBook beschrijft de drie belangrijkste prioriteiten:

  1. Bepaal welke productbeoordelingen je wel en niet wilt verzamelen.
  2. Kies een realistisch reviewvolume en bepaal je verzamelmethode.
  3. Besluit of je incentives wilt koppelen aan ontvangen reviews.
Het kiezen van een verzamelmethode voor productreviews

Nu je beter begrijpt wat er moet gebeuren om meer recensies te verzamelen, is het tijd om aan de slag te gaan. Dit eBook beschrijft tactieken en best practices om van het verzamelen van beoordelingen een continu proces te maken:

  • Direct e-mails voor het boosten van het reviewvolume.
  • Gebruik productsampling om het verzamelen van recensies te versnellen.
  • Betrek actieve gemeenschappen met TryIt-steekproeven.
  • Creëer een Co-op VoxBox om sociale buzz en bereik te stimuleren.
  • Ontwikkel een ‘Stel een vraag’ mogelijkheid op je social accounts.

Daarnaast beschrijft het eBook zeven verschillende methoden voor het verzamelen van productrecensies. Denk aan het plaatsen van een ‘Schrijf een beoordeling’ widget op je website tot aan customer loyalty programma’s. Lees wat de voordelen van elke methode zijn en bepaal vervolgens welke methode aansluit bij je review-strategie.

Je bent klaar om dit e-book te downloaden
Download e-book

Robert-Jan ten Wolde