0
2.6k
Channel: Marketing

Het selecteren van een user generated content (UGC) provider

Kopers verwachten tegenwoordig toegang tot productrecensies als leidraad voor hun aankoopbeslissingen, en met zoveel beschikbare mond-tot-mondreclame zijn ze sterker dan ooit. In feite zegt bijna de helft van de shoppers dat ze minder geneigd zijn om bij een merk of winkel te kopen als ze geen reviews op hun sites hebben staan, en 70 procent van de shoppers gebruikt reviews om soortgelijke producten te beoordelen voordat ze iets kopen. Deze user generated content (UGC) genereert een aanzienlijke bedrijfswaarde voor merken en retailers.

De voorkeur van consumenten voor aanbevelingen van peers is niet nieuw, maar wat wel blijft veranderen en evolueren. Ook de technologie van user generated content (UGC) providers blijft zich continu ontwikkelen. Toch zijn er belangrijke verschillen op het gebied van functionaliteit, bereik binnen de retailsector en expertise.

De voordelen van een succesvolle UGC-strategie

Een correct uitgevoerde UGC-strategie kan de vindbaarheid en bekendheid van je producten vergroten, de verkoop stimuleren, je bedrijf helpen praten in de taal van uw klanten en je een nieuw touchpoint bieden om een ​​dialoog te creëren. Het kan ook informatie bieden over SEO, inzichten bieden voor productverbeteringen of innovatie, retourpercentages verlagen en ervoor zorgen dat uw klanten een positieve winkelervaring hebben. Om van deze voordelen te kunnen profiteren moet je beschikken over een user generated content (UGC) platform die aansluit op je specifieke marketing- en zakelijke behoeften. Dit eBook biedt handvatten en gaat in op:

  • Hoe UGC meetbare resultaten oplevert.
  • Het bepalen van ‘succes’ voor je bedrijf.
  • De voordelen van UCG voor je organisaties.
  • Het prioriteren van de ‘must-have’ en ‘nice-to-haves’.
  • Welke vragen je moet stellen om een provider te evalueren.
De belangrijkste selectiecriteria voor een UGC-provider

Voordat je een longlist opstelt met potentiële UGC-providers is het eerst belangrijk om de belangrijkste vereisten te verzamelen en te toetsen binnen je organisatie. Het eBook beschrijft de zes cruciale stappen om je selectiecriteria op te stellen. Vervolgens is het belangrijk om de doelstellingen voor je UGC-strategie te formuleren. Dit stelt je in staat om uiteindelijk de toegevoegde waarde van je UGC-programma meetbaar te maken en het effect ervan te maximaliseren. In het eBook lees je wat de belangrijkste doelstellingen voor merken en retailers zijn. Daarnaast bevat dit document een handige tabel waarin de meerwaarde van een UGC-platform per afdeling uiteen wordt gezet.

Welke vragen je moet stellen om een provider te evalueren

De eerste stap van longlist naar shortlist is het prioriteren van de must-haves en nice-to-haves. Denk aan prioriteiten zoals: welke type UGC kan het systeem verzamelen? Voor welke domeinen of websites wil je UGC inzetten? Integreert het UGC-platform met mijn bestaande technologie? Het stellen van de juiste vragen is een cruciale eerste stap om de oplossing en provider te vinden die het beste bij je organisatie past. Het eBook beschrijft de zes focusgebieden waarop je je moet richten:

  1. Contenttypen en volumes
  2. Strategische begeleiding en expertise
  3. Netwerk van retailers en kopers
  4. Inzicht in product- en klantdata
  5. Het innoveren van het platform zelf
  6. Content integriteit en security

Het vinden van de juiste UGC-provider kost tijd en een zorgvuldige evaluatie. Het is van cruciaal belang om te begrijpen dat niet alle providers hetzelfde zijn. UGC-programma’s zien er op het eerste gezicht misschien hetzelfde uit, maar als je er diep in duikt, zul je zien hoe drastisch ze onder de oppervlakte kunnen verschillen.Voordat je een definitieve beslissing neemt, moet je ervoor zorgen dat je een duidelijk beeld hebt van de voordelen en nadelen. Daarnaast is het belangrijk om de juiste vragen te stellen en identificeert welke provider je het beste helpt bij het realiseren van je doelstellingen.

Je bent klaar om dit e-book te downloaden
Download e-book

Robert-Jan ten Wolde