Download

Download
0
3.3k
Channel: CMS

Hoe gebruiken bedrijven in de financiële sector hun CMS?

In 2020 bracht Magnolia haar State of CMS-rapport uit, waarin de plannen voor contentmanagement, uitdagingen en voorkeuren van 200 marketeers en IT-professionals werden onderzocht.

Dit eBook gaat dieper in op het onderzoek van Magnolia en onderzoekt de unieke behoeften en uitdagingen van marketeers in de financiële sector. De belangrijkste hindernissen die financiële marketeers moeten overwinnen, de groeiende kloof tussen marketing- en IT-teams en hoe nieuwe AI- en omnichannel-technologieën de CMS-markt veranderen zijn onderzocht.

Dus als je een marketeer in de financiële sector bent, overweegt te investeren in een nieuwe oplossing voor contentmanagement of overstapt naar een nieuwe CMS-leveranciers, dan biedt dit eBook je waardevolle inzichten.

CMS in de financiële sector, de stand van zaken

Dit eBook gaat dieper in op het onderzoek van Magnolia en onderzoekt de unieke behoeften en uitdagingen van marketeers in de financiële sector. Het eBook gaat in op:

  • Hoe financiële merken wereldwijd hun CMS gebruiken.
  • Wat de belangrijkste uitdagingen zijn bij het selecteren van een CMS.
  • Waar financiële merken op moeten letten in een nieuw CMS.
Hoe gebruiken marketeer in de financiële sector hun CMS?

Uit het eBook blijkt dat het merendeel van de marketeers in de financiële sector een CMS als hét fundament ziet voor hun digital marketingstrategie en de executie hiervan. Hoewel de mogelijke use-cases voor CMS-systemen de afgelopen tien jaar aanzienlijk zijn geëvolueerd, gebruiken de meeste financiële merken ze nog steeds alleen voor de basis: het plannen van content en het beheren van assets. Lees in het eBook hoe de verdeling onder respondenten is.

Wat houdt de financiële sector tegen voor het moderniseren van hun CMS-strategie?

Of ze nu mobiel, in-app of online zijn, de klanten van vandaag verwachten de allerbeste digitale ervaringen. Voor financiële merken kan dit een echte uitdaging zijn. Met gecentraliseerde processen, een strikt IT- en nalevingsbeleid en een essentiële behoefte om de veiligheid van de klant voorop te stellen, heeft de digitale klantervaring minder prioriteit.

Bij het opbouwen van een sterke – en veilige – ervaring voor klanten, speelt een contentmanagementsysteem (CMS) een cruciale rol. Lees in het eBook wat de belangrijkste uitdagingen voor financiële marketeers zijn, waaronder de kloof tussen marketing en IT.

De CMS-selectiecriteria voor financiële merken

Bij het selecteren van het perfecte CMS kwamen verschillende overwegingen in ons op voor onze marketeers in de financiële sector:

  • Eenvoudig aan te passen aan de eigen wensen en behoeften.
  • Een gebruiksvriendelijke en makkelijk te gebruiken systeem.
  • Makkelijk te integreren met andere software en systemen.
  • Veilig en voorziet in de behoefte van het IT-team.
  • Klaar voor omnichannel: te gebruiken op verschillende apparaten.
  • Heeft AI-functionaliteiten (bijvoorbeeld: chatbot-functionaliteit).

Jan Schulte