Download

Download
0
3.1k
Channel: CMS

Digital experience in 2020: Kijk verder dan je website en apps

De afgelopen jaren is er een gestage verschuiving geweest naar een heel andere online ervaring, aangedreven door headless, IoT-apparaten, slimme luidsprekers en meer. Consumenten zijn niet alleen meer op zoek naar informatie en communiceren met merken vanaf hun desktops of laptops. Deze nieuwe manier van digitaal verbruik vereist dat merken een geheel andere set technologieën gebruiken om consumenten digitale ervaringen te bieden.

De verschuiving van het traditionele internet naar moderne digitale klantervaringen

Hoe modern is jouw digital experience strategie? Om een toekomstbestendige en moderne digitale strategie te ontwikkelen is het belangrijk om verder te kijken dan je website en mobiele applicaties. Deze whitepaper gaat in op de verschuiving van het traditionele website ervaringen naar moderne digitale klantervaringen. Ook wordt er ingegaan op de technologieën die bedrijven nodig hebben, die marketeers en ontwikkelaars in staat stellen deze moderne website-ervaringen te bieden. De whitepaper gaat in op:

  • De traditionele benadering van digitale ervaring werkt niet meer.
  • Waarom waardevolle content de winnende strategie is.
  • Consumenten verwachten verrassende ervaringen.
  • De invloed van Voice op de digitale klantervaring.
  • Waarom klantdata het fundament is van een moderne klantervaring.
  • Marketeers hebben empowerment nodig, developers vrijheid.
  • Een best-of-breed DXP, de sleutel tot succes.
Digital experience in 2020: Kijk verder dan je website en apps

In 2020 draait het niet meer om websites en mobiele apps alleen. Consumenten downloaden steeds minder apps en het internetgebruik consolideert rondom een beperkt aan sociale netwerken. 97 procent van het mobiele gebruik is gecentreerd rond tien apps (waaronder Gmail, Facebook en Instagram) blijkt uit cijfers van Mindsea. De belangrijkste redenen hiervoor zijn:

  • Het gebruik van desktops neemt af.
  • Consumenten zoeken naar gemak.
  • Adoptie van nieuwe kanalen.
  • “Sticky” gedrag neemt af.
  • Hyperpersonalisatie is de standaard.
Goede content leidt tot emotie, vermaak en roept emotie op

Merken moeten een strategie hebben die echte waarde biedt waar internetgebruikers daadwerkelijk hun tijd doorbrengen, en deze waarde snel en efficiënt overbrengen terwijl ze de aandacht hebben van potentiële leads. Met een beperkte hoeveelheid aandacht van bezoekers van de site en een lagere kans dat ze ooit terugkeren, moeten deze website-ervaringen vanaf het begin een duidelijke call to action (CtA) presenteren, of het nu een directe verkoop is of een e-mailformulier voor toekomstige marketingcampagnes. Kwalitatieve content leidt tot emotie, vermaak en roept emotie op. Lees in de whitepaper hoe Hootsuite, IKEA en LEGO dit hebben geïntegreerd in hun contentmarketing-strategie.

Een optimale website ervaring met SPA’s, PWA’s en SSG’s

Als consumenten je website bezoeken verwachten ze een optimale website ervaring die beter is dan hun favoriete apps en platformen. Een optimale front-end ervaring is gebaseerd op een aantal front-end best-practices om consumenten te boeien en met een call to action (CtA) te converteren. Moderne website en platforms kenmerken zich door een snelle laadtijd, een naadloze ervaring en intuïtieve interfaces. Lees in de whitepaper waarom Single Page Apps (SPA’s), Progressive Web Apps (PWA’s) en Static Site Generators (SSG’s) steeds populairder worden.

Het post-BERT tijdperk vraagt om een nieuwe contentstrategie

Hoewel mobiel in de afgelopen jaren het websitegebruik van desktops mogelijk heeft ingehaald, blijft spraakgestuurd zoeken met slimme luidsprekers zoals Amazon Echo en Google Home groeien. In het post-BERT tijdperk moeten merken hun contentstrategie in met name de top of the funnel (TOFU) aanpassen aan een nieuwe generatie Googlers.

Contentmarketeers moeten de focus verleggen naar directe antwoorden voor zeer specifieke informatieve vragen (zoekopdrachten). Dat betekent het produceren van snippets die kort en bondig specifieke vragen beantwoordt. Veelgestelde vragen (FAQ) of kortere artikelen over een niche onderwerp kunnen na de update beter presteren dan lange blogberichten.

Hyperpersonalisatie is de nieuwe norm

Naast het aanbieden van optimale webervaringen met informatieve content waar en wanneer de consument maar wil, wordt het afstemmen van inhoud op het individu steeds belangrijker. En dit gaat verder dan het hebben van basisinformatie over je klantendatabase voor het leveren van hyper-gepersonaliseerde digitale ervaringen.

Hyperpersonalisatie gordde nieuwe norm. Geavanceerde hyperpersonalisatiestrategieën maken gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) en realtime gegevensalgoritmen om zeer relevante inhoud, producten, diensten of andere informatie te bieden waarin de gebruiker mogelijk geïnteresseerd is. Om dit te kunnen realiseren moet je kunnen beschikken over een enorme hoeveelheid klantdata, in lijn met de AVG-wetgeving.

Marketeers zoeken empowerment, developers vrijheid

De enorme veranderingen in online, SEO en contentmarketing vereisen verschillende technologieën en digitale processen om in de toekomst concurrerend te blijven. Het content management systeem (CMS) dat bedrijven gebruiken, moet marketeers in staat stellen om gepersonaliseerde website-ervaringen te leveren, terwijl ontwikkelaars de vrijheid krijgen om de juiste techstack te kiezen om dit te realiseren. Lees in de whitepaper:

  • Wat de beperkingen zijn van traditionele CMS-systemen.
  • Waarom API’s vrijheid bieden aan je developers.
  • Waarom hybride functionaliteiten cruciaal zijn.
  • Hoe je omnichannel hyperpersonalisatie kunt realiseren.
Is een best-of-breed DXP de sleutel tot succes?

De moderne digital experience platforms (DXP) moet verder gaan dan alleen contentmanagement. Deze platformen stellen merken in staat om hypergepersonaliseerde klantervaringen naadloos te creëren en in te zetten via digitale contactpunten. Voor veel bedrijven betekent dit het vervangen van oude systemen en het implementeren van een flexibele techstack. Lees in de whitepaper welke voordelen het zelf samenstellen van een DXP heeft en wat de beperkingen van suite-oplossingen zijn.

Jan Schulte