Deel dit artikel
-

65 procent van de Europese webwinkels houdt rekening met omzetdaling

Het beeld dat e-commerce partijen flink zullen verdienen als gevolg van de coronacrisis, moet sterk worden genuanceerd. Uit het onderzoek van Ecommerce Europe onder meer dan 25 nationale e-commerce-associaties en hun leden komt naar voren dat 65 procent van de respondenten verwacht dat de pandemie over de gehele breedte zal leiden tot een daling van de online verkopen.

Deze daling is het meest merkbaar in sectoren als reizen, vakanties, mode en schoenen. Waar bij reizen en vakanties sprake is van totale vraaguitval, is er bij mode en schoenen sprake van omzetderving die varieert tussen 40 (Denemarken) en 60 procent (Frankrijk).

Productcategorieën die in het teken staan van thuis (over)leven en thuis werken laten daarentegen een enorme groei zien die oploopt van 50 tot 90 procent, verschillend per land en per productcategorie. Het gaat om eten en drinken, drogisterij-, gezondheids- en persoonlijke verzorgingsproducten, home entertainment, sport, DIY en vriezers/koelkasten en bij thuis werken aan kantoorartikelen, computers, tablets, snoeren en kabels.

Ecommerce Europe gaat de komende tijd meer onderzoeken doen naar de gevolgen van de coronacrisis. Ook is een coronaloket geopend.

Foto Shutterstock

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond