Deel dit artikel
-

Blokker vernieuwt formule met webshop en merkcampagne

Blokker viert zijn 120e verjaardag met een nieuwe reclamecampagne en de vernieuwde webshop Blokker.nl. Vandaag gaat de tv-campagne van start waarin actrice Sarah Jassica Parker (Sex and The City) de hoofdrol vervult.

Op Blokker.nl gaat de retailer voor de volledige integratie van on- en offline. Het omnichannel aspect is met de Kiosk, de webshopservice in de winkel en digitale schermen overal aanwezig.

In winkels die volgens de nieuwe formule zijn aangepast, kunnen klanten bestellen uit het extra online assortiment. Zo wordt online een integraal onderdeel van de Blokker winkel. Verder is de navigatie eenvoudiger geworden.

Half april kondigde Blokker aan de winkelketen te vernieuwen, met als meest zichtbare veranderingen de aanpassingen van het logo, de indeling en uitstraling van de winkels en de uitbreiding van de webshop. De Nieuwste Blokker winkels zijn al geopend in Amsterdam, Eindhoven, Hoogvliet, Veendam en Woudenberg.

De verscherpte focus brengt behalve investeringen ter waarde van 100 miljoen euro ook 390 ontslagen met zich mee.

In de nieuwe commercial, die ook te zien is op YouTube, vertelt Sarah Jassica Parker (Sex and The City) haar Amerikaanse vrienden en familie enthousiast over haar Nederlandse ‘vondst’ Blokker.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

9 Reacties

van Deurzen

Ah vandaar dat er 390 banen verdwijnen! Ze moeten dure reclame poppetjes kunnen betalen! Lijkt me dat een dergelijke strategie in deze tijd weinig support krijgt. Retail heeft het zwaar, dus is de boodschap dat er bijna 400 man uitvliegt een vervelende. Maar om dan vervolgens miljoenen in herinrichting, logo en reclame te stoppen, tsja, dan ben je ben ik bang veel support kwijt… Dat snappen velen niet.

Pim

@ van Deurzen,

Ik snap je punt. Maar bij een herpositionering en restyle is marketing noodzakelijk. En dat kost geld.

Ik denk dat Blokker nu alles uit de kast haalt om zich opnieuw uit te vinden. Want zij hebben ook door dat het nu of nooit is.

Gijs

Handig, je moet nu verplicht voor 15 euro of meer bestellen. Anders kun je niet eens bestellen. Lekkere user experience.

Barrold Venendijk

@van Deurzen
Ik denk dat dit uit het marketing budget komt en dus bijzonder weinig met de 400 man te maken heeft die eruit vliegen. Het is een commercieel bedrijf, geen sociale werkplaats. Winst maken staat voorop, anders gaan er nog veel meer banen verloren.

Die webshop is overigens kut, zoals eigenlijk alle websites van de blokker groep. Gek genoeg slepen ze genoeg nominaties binnen voor allerlei e-commerce prijzen, maar dat is natuurlijk een kwestie van geld.

Jeoffrey

Ik ben van mening dat ze hier de plank volledig misgeslagen hebben. Een layout die vrij smal is, waarmee ruimte op de voorpagina feitelijk onbenut blijft. Dit is wellicht de belangrijkste plek om content te plaatsen.

Geen SSL certificaat, niet dat dat voor de gemiddelde gebruiker veel toevoegt, maar even om aan te geven dat het gewoon vrij knullig in elkaar steekt.

Geen rekening gehouden met verschillende schermgroottes, maar wellicht dat ze daar een aparte site voor hebben op een ander domein.

Lekker bezig bij de Blokker (Y)

Paul

Nou, dat is ‘m dus allemaal niet. Gemiste kans op alle fronten en het begin van het einde van Blokker. Mark my words… Niet responsive, geen SSL, slechte promofilm, slechte usability van de webshop en de webshop klopt niet. Als je op de nieuwe folder klikt krijg je de buitenfolder te zien. Op dezelfde pagina nota bene zodat je van de site af bent. En zo nog veel meer fouten. Wat een amateuristisch geheel zeg… Jammer dat dit soort non-managers een mooi bedrijf zo naar de haaien laten gaan door een totaal gebrek aan visie, empathie en entrepreneurschap.

Paul Haarman

Ik moet zeggen dat ik de commercial zondermeer geslaagd vind. Wat de nieuwe webshop betreft, op het eerste gezicht bevalt die me wel. Wat de Blokker strategie betreft: ik heb er wel vertrouwen in. De combinatie online/offline direct op de winkelvloer kan extra waarde toevoegen, hoewel je niet naar een Blokkerwinkel gaat om daar online te bestellen, maar ik het winkelpersoneel kan zo wel de klanten beter helpen bij producten die tijdelijk even uit voorraad zijn. Door de klanten te wijzen op de online optie waarbij direct de bestelling kan worden afgewerkt voeg je klantvriendelijkheid toe aan de formule en natuurlijk levert dat ook extra omzet op, echt een win-win dus. Jammer van de ontslagen, dat is een pijnlijke kwestie, maar soms gewoon nodig.

Calvin

Ik denk dat de hele strategie van Blokker gaat mislukken en ze binnen een paar jaar gaat verdwijnen als ze op dezelfde koers verder gaan. Ze willen namelijk een doelgroep aanspreken (zie commercial) met een product assortiment dat niet bij de doelgroep past. Met andere woorden, een goede poging om de tent moderner te maken maar niet in de juiste marketingmix. Commercial is btw niet geslaagd, geen humor, nietszeggend, maakt geen emoties los, niet triggerend, etc. Wat laten ze nou zien aan het NL publiek, een kaasschaaf,poffertjes??? Willen ze meer Amerikanen aanspreken??? Dus Paul, ik weet niet waarom je de commercial geslaagd vindt??
Wat blokker moet doen is de juiste marketingmix vinden en daar geld in stoppen, niet een paniek campagne opstarten!

John

100 miljoen euro en het online kanaal is niet responsive.. onbegrijpelijk

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond