Deel dit artikel
-

Aandeel online verkopen gegroeid in omzet Colruyt

Door de investeringen in e-commerce is het aandeel van de online verkopen in de groepsomzet van de Vlaamse supermarkt Colruyt verder toegenomen. De omzet groeide het afgelopen halfjaar met 2,1 procent naar 4,7 miljard euro.

De online omzet van Colruyt Group wordt voornamelijk gerealiseerd door boodschappendienst Collect&Go. Naast winkels van Colruyt Laagste Prijzen worden nu ook OKay-winkels uitgerust met een Collect&Go afhaalpunt. Het netwerk van Collect&Go telt intussen meer dan 290 afhaalpunten in België, Luxemburg en Frankrijk.

Collect&Go zal in het najaar van 2021 een nieuw e-commerce distributiecentrum in gebruik nemen. Het online distributiecentrum van Collishop, Dreamland en Dreambaby werd in september 2019 verhuisd naar een groter en moderner gebouw.

Sinds mei 2019 test Collect&Go de thuislevering van boodschappen in zes gemeenten in de Brusselse rand. Eigen medewerkers leveren de bestellingen met CNG-bestelwagens.

Colruyt Group blijft ook investeren in Xtra. Xtra is naast een gemeenschappelijke klantenkaart ook een tankkaart en een betaalkaart. Met Xtra kunnen klanten een overzicht van hun aankopen raadplegen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond