Deel dit artikel
-

ABN wordt ‘persoonlijke bank in de digitale tijd’

ABN wil een ‘persoonlijke bank in de digitale tijd’ worden die klanten bedient ‘waar we schaal hebben, in Nederland en Noordwest Europa’. De bank kondigde vanochtend een grote reorganisatie aan waarbij 15 procent van de banen gaan verdwijnen.

Ongeveer 90 procent van alle processen ter verwerking van grote volumes worden voor eind 2024 ‘end-to-end’ gedigitaliseerd, zo meldt CEO Robert Swaak. ‘In aansluiting op de trend dat klanten steeds meer overstappen op digitaal gaan we verder met het verminderen van het aantal kantoren. Wel blijven onze financiële coaches beschikbaar om klanten te ondersteunen, zodat zij toegang houden tot bankdiensten.’

Het uit 1980 daterende kantoorgebouw aan de Foppingadreef in Amsterdam-Zuidoost wordt omgebouwd tot een hypermoderne, duurzame werkplek. Versneld door Covid-19 wordt thuiswerken de nieuwe standaard. De nieuwe basis van ABN AMRO wordt een plek om ideeën uit te wisselen, collega’s te ontmoeten en over nieuwe diensten te brainstormen.

Het kantoor aan de Gustav Mahlerlaan wordt in 2021 in de verkoop gezet. Als onderdeel van de verkoop gaat de bank een deel van het gebouw terughuren om als officieel hoofdkantoor van ABN AMRO te dienen. Deze transactie levert naar verwachting een boekwinst op.

De bank geeft een toelichting in een webcast tussen 10:00 en 12:00 uur op https://www.abnamro.com/ir.

Foto ABN

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond