Deel dit artikel
-

About You: focus op groter marktaandeel in bestaande landen

Het Duitse fashionplatform About You, dat zijn entree in de Nederlandse markt vorig jaar groots aankondigde, heeft geen plannen voor fysieke kantoren in andere landen. Dat zegt medeoprichter Sebastian Betz in het nieuwe nummer van Emerce.

“We zijn een online platform en geloven dat we beter en flexibeler kunnen werken en reageren op marktomstandigheden vanuit één kantoor,” aldus Betz. “Door lokale mensen hier te laten werken, kunnen we in elk land alsnog een goede service bieden en betere grip krijgen op de markt. Dat we door onze huidige logistieke infrastructuur niet in staat zijn om een bestelling binnen 24 uur bij je thuis te hebben, zien we overigens niet als een groot minpunt. De behoefte aan same day delivery verschilt per land, maar lijkt voor onze klanten geen prioriteit.”

Het fundament van de Duitse start-up werd al in 2013 gelegd toen Otto Group, een Duits e-commerceconglomeraat, het project Collins lanceerde. En daarvoor twee serial entrepreneurs in huis haalde: Sebastian Betz en Tarek Müller. Twee vrienden die in hun tienerjaren al eens eerder samen een bedrijf hadden opgezet, maar op dat moment ieder hun eigen onderneming runden.

Naast gepersonaliseerde content maakt About You onder meer gebruik van influencers, aangeduid als idols, die elk hun feed op het platform hebben. Van tv- en filmpersoonlijkheden, bekende voetballers tot fashionbloggers en vloggers. Uit binnen- en buitenland.

In 2017 had About You opgeteld zo’n 2,5 miljoen klanten, verspreid over zes landen: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België, Nederland en sinds kort ook Polen. Daarbij worden alle markten centraal aangestuurd vanuit Hamburg, met in totaal zo’n 450 medewerkers, afkomstig uit 25 landen, met een gemiddelde leeftijd van 29 jaar.

Plannen voor Europese expansie zijn er niet. “Recentelijk zijn we low key van start gegaan in Polen, waar we vooralsnog weinig ruchtbaarheid aan hebben gegeven. Verder zullen we dit jaar ook een Tsjechische versie, inclusief idols, openen. We willen komend jaar focussen op een groter marktaandeel in onze nieuwste markten. Opgeteld zijn België en Nederland nu al goed voor tien procent van onze omzet.”

Word lid van Emerce voor € 119 per jaar en ontvang een jaar lang Emerce magazine (zowel print als digitaal) inclusief diverse specials waaronder Emerce 100, de 250 pagina’s dikke eGuide en speciaal ledentarief voor meer dan twintig Emerce-events.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond