Deel dit artikel
-

Acquisitiekosten iOS hoger

Marketeers moeten steeds meer geld uitgeven om klanten te werven via iOS, bijvoorbeeld voor in-app aankopen. De kosten zijn in maart met 46 procent gestegen, zegt Fiksu DSP. Voor Android gingen die kosten juist fors omlaag.

Fiksu kijkt naar de cost to mile (CPM) en de cost-per-purchaser (CPP). Die verschillen nogal. CPM, de prijs die moet worden betaald voor duizend impressies van een (mobiele) advertentie, gaat bij iOS omhoog naar bijna 6 dollar per klant. Bij Android gaat het om iets meer dan 2 dollar. De prijs is daar 21 procent omlaag gegaan.

Merken hebben een voorkeur voor iOS en dat drijft de prijs omhoog, vooral via geautomatiseerde platforms voor advertentieverkoop.

Hoewel er dus meer geadverteerd moet worden, is de conversie hoger en de cost-per-purchaser lager. Op iOS ging de prijs 20 procent omlaag en 25 procent bij Android. Dat komt volgens Fiksu omdat marketeers hun klanten beter weten te benaderen.

Het bedrijf raadt aan om altijd beide platforms in te zetten voor marketing.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond