Deel dit artikel
-

Advance gaat overstag voor banners

Advance, onder meer exploitant van bekende tv- en internettitels als ‘Je echte leeftijd’ en ‘Stay or Go’, gaat banners op het platform ‘Je echte leeftijd plaatsen’. Hiervoor is het bedrijf een samenwerking aangegaan met advertentie-exploitant Adfactor.

Advance werkt normaal samen met een aantal partijen waarmee een meerjarig strategisch contract wordt afgesloten. Zo profileerde de postbank zich eerder in ‘Stay or Go’ en ‘Meer voor Minder’.

De partijen die investeren in het platform, de gerelateerde mediapartners, krijgen inzage in de gegevens en informatie die komt uit de vragenlijsten die bezoekers van de site invullen. Hiermee ontstaat op basis van interactiviteit een 1-op-1 relatie met consumenten.

Vragenlijst

Bij ‘Je echte leeftijd‘ staat de 70-vragen tellende gezondheidstest die de deelnemer een alternatieve leeftijd voorrekent op basis van zijn of haar levensstijl centraal. Het platform onderhoudt op dit moment een interactieve relatie met 1 miljoen deelnemers. Van deze deelnemers zijn uitgebreide profielen bekend, waardoor het mogelijk is om met hen te kunnen communiceren.

Advance start nu met de verkoop van banners die verzorgd wordt door Adfactor. Naast de lange termijn-samenwerkingen met de verschillende partners van Advance wordt het hiermee mogelijk voor adverteerders en mediabureau’s om een campagne in te kopen op de site van ‘Je echte leeftijd’ en daarmee de afgebakende doelgroep te bereiken van mensen die actief met hun gezondheid bezig zijn of er mee bezig gaan. De samenwerking is een pilot die op de lange termijn misschien wordt uitgebreid naar de andere platforms van Advance.

Creatieve oplossingen

In de pilot komen er in een later stadium ook creatieve oplossingen buiten de banner, als bijvoorbeeld een advertorial. Volgens Friso Hessing van Adfactor is dat de reden dat Advance voor zijn bedrijf heeft gekozen. "Wij hebben lang de verkoop van Geenstijl gedaan. Ook nu doen we de verkoop voor veel weblogs. In het beginstadium werd de standaard banner door de early adaptor niet gegeten. Toen hebben we bedacht om het door middel van headers te doen op de weblogs en te communiceren vanuit de site, niet in een afgekaderde banner." Volgens Hessing is de creativiteit van Adfactor goed toe te passen binnen de internettitels van Advance.

Hessing: "We starten in eerste instantie met de bannerverkoop. Van Advance hebben we de mogelijkheid gekregen om in de toekomst ook meer advertorial-achtige mogelijkheden aan te bieden die meer richting de content gaat. Voor de adverteerders biedt het meer kansen. Wanneer ze alleen de vrouwelijke bezoekers willen bereiken, dan is het bijvoorbeeld mogelijk een panel samen te stellen via een prijsvraag. Het gaat verder dan de bannering. Daarin zijn wij creatief en onderscheiden wij ons van andere partijen."

Het verkooptraject bij de partnerschappen die Advance normaal afsluit is langdurig en gericht op de langere termijn en de grotere budgetten. Met deze samenwerking komen er ook mogelijkheden op de korte termijn voor kleinschalige budgetten, op campagneniveau.

Bron foto: Wrote (CC

Deel dit bericht

2 Reacties

Bastiaan

"Het platform onderhoudt op dit moment een interactieve relatie met 1 miljoen deelnemers." Ik wordt echt zo moe van dit soort uitingen. Wat houdt die interactieve relatie nou in, je vult 1 keer die lijst in en vervolgens blijf je periodiek een nieuwsbrief??

Ambroos Wiegers

Erg interessant, die crossover van tv en internet en banners! Maar voor de duidelijkheid, GeenStijl is toch wel de oervader van de bannerbare header, en veel andere weblogspecifieke advertentiemethoden, zonder dat ze als lastig worden ervaren. Zijn we best trots op. We hadden deze 'custom headers' al, voordat Adfactor bestond.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond