Deel dit artikel
-

Advertentie-inventaris uitgevers voortaan op platform Mediabookers

Een nieuw platform Mediabookers gaat vanaf 26 juni de advertentie-inventaris van nagenoeg alle Nederlandse uitgevers digitaal inzichtelijk maken. Het initiatief werd vanochtend aangekondigd op het Uitgeverscongres in Maarssen. “We maken analoog digitaal”.

Mediabookers is een initiatief van Abovo Media. “We hebben ons ook afgevraagd waarom dit er nog niet was”, zegt Kees Verbeek tegen Emerce. “Analoge advertenties inkopen gaat nog vaak gewoon telefonisch of per fax. Nu kunnen adverteerders alle advertentietatieven vergelijken en meteen actie nemen.”

Mediabookers rekent alleen een tarief over de verkoop. Er is geen abonnement vereist. Vrijwel alle uitgevers doen mee. Volgens het platform zijn er slechts vier partijen die weigeren om hun tarieven te delen.

Het platform lijkt een bedreiging voor mediabureaus die voor klanten advertenties inkopen. Volgens Remko Poggenklaas van Mediabookers is het tijd dat mediabureaus zich beperken tot verkoop in combinatie met advies. “Klanten alleen een tariefkaart tonen kan beter worden vervangen door een webplatform.”

Naast analoge advertenties kunnen ook digitale advertenties worden ingekocht, en uiteindelijk kunnen ook RTB-systemen worden aangesloten.

Deel dit bericht

1 Reactie

Remi van Beekum

Maurits en co, gefeliciteerd! Jullie hebben een flinke uitdaging gekozen, maar als het lukt om al die offline media digitaal inkoopbaar te maken, dan bieden jullie echt een leuke media-innovatie!
Succes met de lancering over een paar weken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond