Deel dit artikel
-

Advertenties steeds belangrijker voor eBay

Advertenties worden steeds belangrijker voor veilinghuis eBay. 800.000 actieve verkopers maakten in het eerste kwartaal gebruik van de mogelijkheid om producten direct onder de aandacht te brengen. In totaal zo’n 200 miljoen artikelen. Dat leverde eBay 65 miljoen dollar op, 110 procent meer dan een jaar geleden.

eBay had al bekend gemaakt dat het per 1 mei stopt met het eBay Commerce Network, het netwerk voor advertenties op sites van derden. Zo’n 2000 uitgevers waren daarbij aangesloten. Het veilinghuis wil zich meer gaan richten op affiliate marketing en advertenties op zijn eigen sites. Of zoals eBay het formuleert first-party advertising.

eBay, nog altijd eigenaar van het Nederlandse Marktplaats, maakte in het eerste kwartaal 608 miljoen dollar winst op een omzet van 2,6 miljard, meer dan de 2,5 miljard van een jaar geleden.

2,2 miljard dollar ontleende eBay aan marktplaatsactiviteiten. Het totale handelsvolume voor aangesloten verkopers bedroeg in het eerste kwartaal 21,6 miljard.

Ticketverkoper StubHub was goed voor 230 miljoen dollar.

Het aantal actieve gebruikers groeide 4 procent naar 180 miljoen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond