Deel dit artikel
-

Aegon-klant kan eigen schade filmen

Aegon is een proef gestart waarbij klanten hun eigen schade live kunnen tonen. Schade-experts nemen via hun laptop contact op met de klant of de hersteller die via zijn smartphone, tablet of laptop de schade toont. De verwachting is dat dit de doorloopsnelheid van een eenvoudige schadeafhandeling aanzienlijk verbetert.

Bij het vaststellen van schade moet een expert nu nog langs bij de klant om de schade te bekijken en in te schatten hoe groot deze is. Daar gaat vaak enige tijd overheen. Vanaf nu kunnen de klant en de schade-expert een tijd afspreken waarop ze contact met elkaar hebben.

Het voordeel van beeldexpertise is het bewegende beeld, dat vaak meer zegt dan een verbale omschrijving van de schade. Daarnaast wordt het gesprek automatisch opgenomen, waardoor de schade direct geregistreerd is en de beelden makkelijk zijn te delen is met een collega, voor bijvoorbeeld een tweede beoordeling. Ook kan het beeld worden gebruikt en worden doorgezonden naar een hersteller binnen het herstelnetwerk.

Aegon probeert tijdens de zesweekse proef diverse schadevormen uit. Ook kan Aegon via beeldexpertise alvast een voorlopige dekking afgeven omdat snel een eerste indruk mogelijk is van het te verzekeren object. Aegon werkt in de proef samen met Dekra, leverancier van de techniek achter de beeldexpertise.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond