Deel dit artikel
-

Anne-Marieke van der Kloet (ShopWorks): ‘Geheimen achter klantsuccessen zijn mateloos interessant’

In de jonge jaren van internetbureau eFocus was ze er al bij en maakte de ontwikkeling mee tot een wereldbedrijf. Met de overstap naar Shopworks slaat Anne-Marieke van der Kloet weer eenzelfde bron van zinderend ondernemerschap aan.

Waarom verliet je Valtech?
“Tien jaar geleden ben ik bij eFocus gaan werken. Dat was de tijd dat de oprichters er nog in zaten als ondernemer. Daar heb ik de mooist denkbare tijd van het bureau meegemaakt. Het kon niet op qua groei, klanten en innovaties. Dat succes werd bekend en leidde uiteindelijk tot de overname door Valtech. Dan krijg je automatisch een transitie en moet je jezelf afvragen of en hoe lang je onderdeel van zo’n wereldwijd netwerk wilt zijn. Dat was een proces. Eenmaal op een punt gekomen, ben ik met Marc-Paul Brandt, mede-oprichter van eFocus en Shopworks, in gesprek geraakt. Deze band is altijd goed geweest en een kans om nog eens samen te werken kon ik niet laten schieten.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!