Deel dit artikel
-

Autoscout24: Merendeel verkeer uit mobiel

Mobiel kannibaliseert niet op het verkeer van Autoscout24. Het web en mobiel versterken elkaar, zegt directeur Jurgen Vugts. De apps zorgen ervoor dat autokopers jagers worden. Volgend jaar brengt de site een ‘vergelijker’ voor werkplaatsen uit.

“In mei hebben we het omslagpunt gezien waarbij het mobiele verkeer het vaste web oversteeg. Dat is sinds die tijd niet meer verandert.” Alhoewel de autosite maar iets meer installaties van de iOS-app heeft tegen Android (55/45 procent), vormen de Applegebruikers 65 procent van de unieke gebruikers en zorgen voor 73 procent van het verkeer.

“Tablets worden het meest gebruikt om te zoeken. Het contact wordt vaker gelegd via de desktop of de smartphone. Om dat proces naar de conversie “zo laagdrempelig mogelijk te maken hebben we sjablonen met boodschappen voor de dealers gemaakt.” Met twee drukken op het scherm vraagt een autozoeker of een auto nog beschikbaar is of of een proefrit mogelijk is.

Niet alleen de consument maakt grif gebruik van de apps, ook dealers. Zij werken veelal met alerts. In de app geven ze kenmerken op van het soort auto’s dat ze zoeken en tegen welke prijs. Zodra een auto die daaraan voldoet op de markt komt, krijgt de dealer een seintje en kan direct beslissen of hij een aankoop wil overwegen.

In 2014 breidt Autscout24.nl, onderdeel van de net verkochte Scout24 Group, uit met een nieuw siteonderdeel. Daarin wordt niet de voertuigen belicht, maar de dealers en werkplaatsen. Op thuismarkt Duitsland bestaat dit al anderhalf jaar. Autobezitters vertellen wat voor onderhoud ze aan hun wagen willen laten verrichten en de site vertelt welke dealers in de directe omgeving de klus tegen welke prijs kunnen doen.

Foto: ** RCB ** (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond