Deel dit artikel
-

B2B klant is veeleisend, en wil communicatie op maat

Het traditionele onderscheid tussen B2B- en B2C-marketing verdwijnt in hoog tempo, het koopgedrag van consumenten wordt tegenwoordig namelijk ook door zakelijke klanten overgenomen. Dit blijkt uit het onderzoekrapport Creating Epic Customer Experiences van Marketo, tegenwoordig onderdeel van Adobe.

Aan het onderzoek, dat vandaag in Londen tijdens Adobe Summit EMEA 2019 werd gepresenteerd, namen 1215 B2B-marketeers en B2C-klanten deel.

De grootste motivatie voor een zakelijke aankoop is merktransparantie. Dit vormt voor vier vijfde van de B2B-klanten een overweging. Ruim acht op de tien ondervraagde B2B-klanten willen er zeker van zijn dat het bedrijf hun persoonlijke gegevens beschermt. 78 procent wil dat een merk transparant en eerlijk is over de manier waarop het werkt.

Ethische en duurzame waarden worden ook aangehaald. B2B-marketeers missen kansen als de kernwaarden van een onderneming niet duidelijk zijn.

De helft van de B2B-kopers verwacht een persoonlijke klantervaring, zoals die bij B2C al wel wordt aangeboden. Bijna de helft van de B2B-klanten zegt dat communicatie op maat hen aanmoedigt om loyaal te blijven aan een merk of organisatie.

Klanten verwachten dat diegene die de marketing verzorgt, weet wie ze zijn, wat ze willen en begrijpt in welke fase van het aankoopproces zij zich bevinden.

Foto Adobe

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond