Deel dit artikel
-

‘Boekingsplatforms laten Nederlandse hotels keihard vallen’

Horeca Nederland vindt dat grote boekingplatforms, zoals Expedia en Booking.com, de Nederlandse horecabranche keihard laten vallen. Hotels in heel Nederland proberen tijdens de coronacrisis met man en macht hun contracten na te komen zodat er geen gedwongen ontslagen hoeven te vallen. Maar de platforms werken niet mee.

In het geval van annuleringen eisen de platforms bijvoorbeeld binnen vijf dagen geld terug, waardoor hoteliers in betaalproblemen komen. Daarnaast is er voor hoteliers geen goede mogelijkheid om de gast een aanbieding te doen voor het verplaatsen van de boeking.

Horeca Nederland (KHN) roept boekingplatforms op solidair te zijn met hun hotelpartners en ‘ze tegemoet te komen in deze moeilijke tijd’.

In een economische crisistijd is liquiditeit belangrijk om te overleven. Algemeen directeur KHN; Dirk Beljaarts: ‘Hulp van onze leveranciers is hierbij belangrijk. Het is ronduit teleurstellend om te zien dat waar vele kleine en grote leveranciers er alles aan doen om hun klanten in de horeca te helpen, élke hulp van de boekingplatforms (waarvan we weten dat er miljardenwinsten gemaakt worden) uitblijft. Géén opschorting van betaling en geen kwijtscheldingen. Niets!’

Foto Pixabay

Deel dit bericht

4 Reacties

Tom

Hier ben ik het zwaar mee oneens. ik ben Platinum bij Accor en de gemaakte boekingen kan ik niet annuleren door deze corona ellende. Booking.com maakte wel een uitzondering en heeft mijn reserveringen ongedaan gemaakt. Dat is niet de hotels laten vallen maar dat is klantgericht naar de consument toe. Ik snap dat de hotels het zwaar hebben. Maar mijn zakenreizen gaan ook niet door. Booking.com denkt aan de eindklant, de consument en dat kan ik erg waarderen.

Barry

@Tom, dus omdat het je goed uitkomt is het terecht? De hotels hebben het momenteel zwaar niet de consument die zijn overnachtingkje afzegt. De hotels moeten derhalve geholpen worden

Tom

Het betreft meerdere overnachtingen. Accor is een van de grootste ketens ter wereld. In deze hele crisis heeft iedereen het zwaar… ik zou niet weten waarom de consument dan maar pech heeft en alle lasten moet dragen voor iets waar ze geen gebruik van kunnen maken. KLM komt tenminste met vouchers..

Bram

Lekker kort door de bocht Tom. Misschien eens verder kijken dan je neus lang is. Ook grote ketens zoals Accor krijgen het lastig sinds ze een groot personeelsbestand hebben en vele locaties waar ineens niemand meer overnacht.

Een oplossing zou kunnen zijn dat je de keuze krijgt om de overnachtingen op een andere datum in te zetten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond