Deel dit artikel
-

Britse modewinkel Boohoo trekt Europa in

Online kledingwinkel Boohoo gaat live in Scandinavië en voegt daarna andere EU-landen toe aan zijn werkterrein. Financieel gaat het voor de wind, zo laat de beursnieuweling in zijn kwartaalbericht zien.

De shop, die zich richt op publiek tot 35 jaar, boekte afgelopen kwartaal een omzetstijging van 63 procent. De verkopen kwamen voor het eerst boven de 100 miljoen pond uit: 110 miljoen. Het bedrijfsresultaat steeg 229 procent tot 11 miljoen pond.

Die groei komt vooral uit de forse aanwas van nieuwe klanten. Dat aantal steeg met 54 procent tot 2,3 miljoen actieve kopers. Dat aantal moet dit jaar verder stijgen door meer buitenlandse markten aan te boren.

Een derde van de omzet wordt buiten Engeland gerealiseerd.

Na Frankrijk volgt nu ook Scandinavië. De IT-systemen zijn daar nu op ingericht. Het is niet uitgesloten dat Boohoo ook actief wordt in Nederland. Er draait in ieder geval al een AdWords-campagne in het Nederlands. Die verwijst nu naar de Engelse site, maar kan worden gezien als een voorbode voor een lokale lancering. Een tijdsplan hangen de Engelsen niet aan de beoogde expansies.

De helft (47 procent) van alle bezoeken aan de site geschiedt via mobiele dragers. Een jaar geleden was dat 29 procent. Dat verrast de leiding kennelijk, want in allerijl wordt de site nu voor mobiele dragers geoptimaliseerd. Dat is een tussenstap, want tegen het einde van het jaar wordt de site nog eens, maar dan helemaal, opnieuw opgetuigd volgens response design-richtlijnen.

Foto: Justin Hee (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

tineke

Waar kan ik in de buurt van Rotterdam een winkel vinden waar ik jullie kleding kan kopen?Gr Tineke

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond