Deel dit artikel
-

Britse retail levert in, online groeit verder

Britse retailers hebben in december 31 procent meer omzet gedraaid, terwijl klassieke retail 2,2 procent inleverde. Dat blijkt uit cijfers van accountant BDO.

BDO baseert zich op de omzet van 85 retailers met in totaal 10.000 winkels, waaronder French Connection en Gap. Met name modewinkels hadden het moeilijk. Hun omzet daalde 4,6 procent, ondanks fikse kortingen.

Volgens Don Williams van BDO is het van belang dat klassieke retailers in onlinemodellen blijven investeren. Warenhuis John Lewis pluste 6,9 procent, grotendeels door onlineverkopen.

Bijna tweederde van al het verkeer naar online shops in Groot-Brittannië was dit keer trouwens afkomstig van mobiele apparaten, aldus IBM. Het bedrijf baseert zich op metingen bij tweehonderd webshops op Tweede Kerstdag.

Britten zijn met name geïnteresseerd in click & collect: Een in vijf Britse consumenten haalt zijn online bestellingen op in de winkel, althans bij die retailers die meerdere kanalen benutten.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jeroen Bos

Eerdere onderzoeken van Deloitte in UK toonden al aan dat omni-channel opererende retailers tot wel 60% meer omzet op jaarbasis uit dezelfde klant weten te halen. Dat toont maar aan dat optimaal aanwezig zijn in ALLE kanalen bijdraagt aan loyaliteit. En dat mobiel zo groot is in UK verbaast natuurlijk ook niet, gezien veel webshops in de UK al jaren een goede native of responsive mobile shop hebben. Als hier iDeal Mobile van start gaat, verwacht ik zelfde cijfers bij die webshops die een goede mobiele site hebben.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond