Deel dit artikel
-

‘Carlyle, CVC en Apax bieden op Hunkemöller’

Investeerders Carlyle, CVC en Apax behoren tot de partijen die rond 500 miljoen euro willen bieden voor het Nederlandse lingeriebedrijf Hunkemöller, zo meldt Reuters vanavond. Het definitieve bod op de onderneming, die ook online flink aan de weg timmert, wordt eind deze maand verwacht.

Aanvankelijk was een elftal partijen geïnteresseerd in de overname van Hunkemöller, dat door eigenaar PAI uit Parijs in de etalage is gezet. Investeringsgroep PAI wilde 550 miljoen verdienen met de verkoop van het ’betaalbare merk’ met Sylvie Meis als bekendste uithangbord. Carlyle, Ares, Sycamore, Bridgepoint, Pamplona en Fast Retailing werden een maand geleden al genoemd als investeerders die de lingerieketen zouden willen overnemen.

Nieuw is de naam van de Britse durfinvesteerder Apax Partners, die een dezer dagen 450 miljoen euro zou hebben betaald voor wehkamp. De formules lijken elkaar goed aan te vullen. Hunkemöller heeft 600 winkels in 16 landen, theoretisch zouden die gebruikt kunnen worden om bestellingen van wehkamp op te pikken. Of Apax een dergelijke synergie voor ogen heeft is echter niet bekend.

Hunkemöller is een Nederlands lingeriemerk uit 1886, dat met name de laatste tijd ook digitaal aan de weg timmert. Begin dit jaar vernieuwde de retailer zijn mobiele app, zodat klanten met een druk op de knop lingerie kunnen bestellen om die daags erna in de winkel te passen.

De retailer stimuleert zijn klanten ook om met de telefoon in de aanslag door de winkel te wandelen. Is een item niet in de juiste maat op voorraad dan hoeven ze het enkel te scannen om online te reserveren in de juiste maat. Het bedrijf gelooft heilig in de omnichannel formule. ‘ In het begin hadden we echt een click business en een brick business, die niet samenwerkten’, vertelde Philip Mountford van Hunkemöller eerder dit jaar op Emerce eRetail.

Carlyle, Apax en PAI willen geen commentaar geven.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond