Deel dit artikel
-

Chatbots in de reiswereld blijven voorlopig werk in uitvoering

Ook in de reisindustrie worden chatbots steeds vaker ingezet. Zo is Icelandair recent gestart met een Engelstalige bot via Facebook Messenger. Skyscanner doet het via Skype. Maar werkt het echt zoals beloofd?

Icelandair laat in een aankondiging van de zogenoemde Stopover Bot weten dat je bijvoorbeeld kunt vragen waar op dit moment het noorderlicht is te zien. In de praktijk blijkt dat de bot nog niet is ingesteld op andere praktische vragen, zoals ‘Is er wifi aan boord van jullie vliegtuigen?’ Geen antwoord. ‘Vliegen jullie naar Anchorage?’ Daar moet de bot over nadenken om terug te komen met de vraag: ‘Vanwaar wil je vertrekken?’ ‘Amsterdam.’ ‘Waar wil je naartoe?’ Dat heb ik toch net gezegd? Overigens kun je switchen naar een boekingsagent als je er met de bot niet uitkomt, maar die is natuurlijk niet 24/7 beschikbaar.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!