Deel dit artikel
-

Chinese retailers deden goede zaken tijdens Singles Day

Het Chinese JD.com realiseerde tijdens Singles Day eerder deze week een hogere omzetgroei dan zijn directe rivaal Alibaba. Het aantal bestellingen tijdens de belangrijkste koopjesdag in China zou alleen al met 130 procent zijn gestegen.

74 procent van de bestellingen werden gedaan via smartphones en tablets. En iets meer dan de helft van de nieuwe klanten kwamen via sociale platforms WeChat en Mobile QQ.

Omzetcijfers zijn door JD.com niet bekend gemaakt. Alibaba genereerde naar eigen zeggen met zijn partners samen 14,3 miljard dollar omzet in 24 uur.

JD.Com was niet de enige online retailer die goed scoorde op Singles Day. Suning.com meldde een omzetgroei (via winkels en online) van 358 procent. Zelfs Amazon deed goede zaken via zijn Haiwaigou platform, waar 4 miljoen producten rechtstreeks aan Chinese consumenten worden verkocht.

JD.com kondigde deze week nog een joint venture aan met dienstverlener Zitra van de Duitse Otto Groep. Europese klanten van Zitra kunnen nu gemakkelijker via JD.com aan Chinezen verkopen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond