Deel dit artikel
-

Chocomel, Grolsch en The Economist naar Digital Marketing Live!

Chocomel, Grolsch, Cannes Lions-winnaar The Economist, het Van Gogh Museum en de KNVB zijn enkele van de merken die te gast zijn op de alweer vijfde editie van Digital Marketing Live! volgende maand in de Beurs van Berlage te Amsterdam.

Wendy van Sante van Friesland Campina vertelt hoe WhatsApp heeft bijgedragen aan een succesvolle merkactivatie van Chocomel tijdens de Chocomel WhatsApp challenge. Chocomel faciliteerde daarbij een belangrijk onderdeel van de festivalbeleving door de interactie aan te gaan met de consument. Daarbij werd de engagement van het merk juist in de zomer verhoogd.

In 2015 vierde Grolsch haar 400 jarig bestaan en plopte een beugel samen met bierliefhebbers die een hoofdrol speelden in een eenmalige jubileumcommercial. Ook een aantal bekende Nederlanders gaf een originele draai aan deze video. Deze ‘crowdvertising’ werd op 11 mei, de officiële verjaardag, uitgezonden. Melanie Koning vertelt er meer over.

Storytelling wordt steeds belangrijker. Zeker voor een museum, waar verhalen vertellen een kernactiviteit is. Het Van Gogh Museum speelt daar visueel heel goed op in via de website en sociale media zoals Facebook, Instagram, Pinterest en Twitter. Vorige maand behaalde het museum de magische grens van 1.000.000 fans op Facebook. Charlotte Bosman licht toe hoe het museum zijn online publiek betrekt en boeit.

En hoe pakt TomTom de online marketing aan? Je hoort het van social media manager Kelly McConville.

Emerce presenteert tijdens DML! ook de eerste editie van Monetizing Digital Media. Een speciale track over geld verdienen met online media. Voor professionals die werkzaam zijn bij media-organisaties, media-exploitanten en affiliates.

Het jaarlijks hoogtepunt van online Nederland, de uitreiking van de Dutch Interactive Awards, vindt plaats op een nieuwe locatie: de Beurs van Berlage in Amsterdam. Na afloop van Digital Marketing Live!, dat dit jaar onderdeel is van Startup Fest Europe, worden de winnaars van de veertien categorieën van Dutch Interactive Awards onthuld tijdens een exclusief galadiner met entertainment.

Inmiddels zijn er al 2000 inschrijvingen voor het evenement op 26 mei in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Wees er dus snel bij.

Dit bericht is 60 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond