Deel dit artikel
-

Coca-Cola: slimme apparaten hebben de toekomst

Connected frisdrankautomaten en mobiele telefoons met Android en Apple Pay staan centraal in de digitale strategie van Coca Cola. Dit voorjaar komt daarom ook een mobiele loyalty-app uit.

Gebruikers van de app kunnen punten sparen als ze een van de vele drankjes van The Coco-Cola Company kopen. Niet eerder kwam het bedrijf zo dichtbij het leggen van directe klantrelaties als nu. De consument moet enkel nog een reden worden gegeven om zijn NAW-gegevens te vertellen en het concern kan een hele CRM-strategie activeren.

Maar zover is het nog niet, blijkt uit de woorden van Derek Myers. Hij sprak op het congres South by Southwest in Austin, Texas over Coca-Cola en het Internet of Things. Hij is baas Blikjesautomaat bij de frisdrankmaker.

Het bedrijf heeft zich suf geëxperimenteerd met beacontechnologie en kwam tot de slotsom dat er iets ontbrak. Dat was de overkoepelende visie, het beeld dat verder gaat dan die ene connectie tussen de mobiele app en de frisdrankautomaat.

In de nieuwe proefopstelling worden automaten met internet verbonden, wordt data via blockchaintechnologie doorgegeven en krijgt de klant een app om punten te sparen. Wie genoeg punten heeft, kan gratis drankjes krijgen.

Zonder het als zodanig te benoemen, omschrijft Myers de frisdrankautomaat van de toekomst als een apparaat waar consumenten maar ook locatie-eigenaren en leveranciers data in kunnen stoppen en uit kunnen halen. En producten. Een consument die klaar is met sporten kan een energiedrankje gesuggereerd krijgen. Vervolgens kan de fabrikant een seintje krijgen dat de sportdrankjes sneller opraken dan gepland en daarom een chauffeur een extra rondje met voorraad laten doen.

Tijdens SxSW vertelde ook Heineken USA over zijn beaconstrategie, al waren dat vooral veel woorden maar precies nul cijfers.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: pandx1 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond