Deel dit artikel
-

Consumentenbond: Klachtenstroom webwinkel Neckermann baart zorgen

Ook de Consumentenbond waarschuwt voor webwinkel Neckermann. De site is nog steeds in de lucht, maar neemt geen nieuwe bestellingen meer aan.

Klagers melden dat bestelde producten niet geleverd worden, dat terugbetalingen uitblijven en dat ze geen contact met het bedrijf krijgen om problemen op te lossen.

In augustus beloofde Neckermann nog de meeste problemen binnen een paar weken te zullen verhelpen, maar die belofte is het bedrijf niet nagekomen.

Bovendien reageert Neckermann sinds een maand niet meer op klachten op Klachtenkompas.nl, het online klachtenforum van de Consumentenbond.

Ook op klacht.nl regent het al langer verontwaardigde reacties. ‘Ze geven niet thuis, bellen is onmogelijk. Je wordt erop gewezen dat je moet mailen en de verbinding wordt daarna verbroken. 143,87 euro gewoon weg. Diefstal.’

Neckermann (geen relatie met de gelijknamige reisorganisatie) is in handen van broers Joop en Ronald Steenbergen. Begin 2016 begon het bedrijf – naast de bestaande webwinkel – een reeks aan fysieke winkels. Nog voor het einde van het jaar waren die al weer dicht.

Ook was er sprake van een juridische strijd los tussen de aandeelhouders, de investeringsmaatschappij Axivate en de gebroeders Steenbergen. De Ondernemingskamer gaf de opdracht tot een onderzoek naar de gang van zaken bij Readen Retail, de houdstermaatschappij van de webwinkel. Het onderzoek werd beëindigd na een schikking.

In 2017 viel de FIOD binnen bij Neckermann en moederbedrijf Readen in Naarden omdat de directie werd verdacht van het witwassen van 5 miljoen euro. Bij de inval werden ook bedrijfspanden in Hilversum, Almere, Drachten, Loosdrecht en Lunteren doorzocht, en werden zes verdachten aangehouden.

Foto Consumentenbond

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond