Consumentenbond lanceert nieuwe slimme energiedienst

De Consumentenbond introduceert een nieuwe energiedienst Huisbaasje. Daarmee moeten huishoudens meer grip te krijgen op hun energierekening.

De zogenoemde verbruiksmanager meet het stroomverbruik en geeft vervolgens via een app persoonlijke tips om energie te besparen.

Huisbaasje wordt geleverd met meetstekkers en een app. De stekkers worden geplaatst op de meter en zenden verbruiksgegevens naar de app.

Daarnaast kunnen consumenten de looptijd van hun energiecontract invoeren, waardoor ze ‘op het juiste moment’ een seintje krijgen dat ze kunnen overstappen naar een andere leverancier.

De Huisbaasje-app is alleen toegankelijk via een eigen account. Dat moet een veilige verbinding tussen smartphone of tablet en Huisbaasje garanderen.

De bond is al langer actief met energievergelijkers en organiseert ook met enige regelmaat energieveilingen. De huidige techniek maakt energieverbruik volgens de bond ‘tastbaarder’ voor iedereen. ‘Een app die je precies vertelt hoeveel je verbruikt, wat het kost en hoe het zuiniger kan, zegt meer dan de teller op je meter.’

Voor Huisbaasje werkt de Consumentenbond samen met Aurum. Die claimt de enige onafhankelijke energiemonitor in zijn klasse in Nederland te zijn.

Huisbaasje kost eenmalig 149 euro, leden betalen 129 euro.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug