Deel dit artikel
-

Dataschandaal Facebook jaagt adverteerders niet weg

Het dataschandaal rond Cambridge Analytica heeft geen noemenswaardige invloed gehad op het advertentie-aanbod bij Facebook in het eerste kwartaal van 2018. Dat stelt in elk geval mediaplanner 4C.

Volgens eigen metingen steeg de advertentie-omzet met 62 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Wel was de omzet lager dan in het vierde kwartaal van 2017, maar dat heeft eerder met het seizoen te maken.

Met 5,12 dollar CPM (cost per mile) hanteert Facebook niet het duurste tarief onder de sociale media. Dat van LinkedIn is bijvoorbeeld 16,99 dollar.

Ook op gebruikers maakt het schandaal geen al te grote indruk. Carolyn Everson vertelde namens Facebook aan The Wall Street Journal dat privacyinstellingen niet massaal worden aangepast. Facebook-gebruikers kunnen sinds enkele dagen zien of hun data mogelijk bij Cambridge Analytica terecht zijn gekomen.

Facebook publiceert 25 april zijn kwartaalcijfers.

Dit bericht is 10 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond