Deel dit artikel
-

DDMA: Telemarketing leidt zelden tot klachten

Telemarketing blijft een even effectief marketingkanaal als voorgaande jaren. De DDMA Telemarketing Benchmark 2024 laat voor het derde jaar op rij zien dat een op de twee consumenten bereikt wordt via een outbound telemarketingcampagne, waarvan een op de zes consumenten (16%) ingaat op een aanbod. Slecht een op de 2.500 (0,04%) van de bereikte consumenten dient een klacht in.

Een opvallend resultaat in deze nieuwe editie van de DDMA Telemarketing Benchmark is dat het aandeel consumenten dat het Recht van Bezwaar (RVB) indient, is verdubbeld van 4 naar 8 procent sinds 2021. Per juli 2021 is het Bel-me-niet register opgeheven en sindsdien kunnen consumenten tijdens een gesprek gebruikmaken van het RVB door aan te geven dat ze niet meer gebeld willen worden door de desbetreffende organisatie. De stijgende trend laat zien dat consumenten steeds bewuster zijn van hun rechten en beter geïnformeerd zijn.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!