Deel dit artikel
-

Deutsche Post koopt e-mailspecialist

Postconcern Deutsche Post DHL neemt een van Duitsland grootste e-mailspecialisten over, Optivo. Het postbedrijf krijgt daardoor nu, op het gebied van online marketing, een heel stevige marktpositie met uitlopers naar het buitenland.

Hoeveel geld met de overname is gemoeid, maken de bedrijven niet bekend. Met de transactie krijgt Deutsche Post 85 nieuwe medewerkers en 850 nieuwe klanten erbij. De acquisitie gaat echter niet om meer omzet, maar om nieuwe expertise.

Het postbedrijf investeert al sinds een paar jaar in het digitaliseren van zijn portfolio. Dat doet het overwegend met aansprekende, grote overnames op de lokale markt. Nugg.ad (behavioural), Adcloud (performance based) en IntelliAd (search) zijn daar een paar voorbeelden van. Daarnaast is het ook actief op de e-commercemarkt (onder meer AllYouNeed.com).

Een voor de hand liggend specialisme dat nog ontbrak is e-mailmarketing. Dat is de reden voor het inlijven van Optivo. Net als veel andere spelers in de e-mailmarkt heeft zich ontwikkeld van een digitale postverzender tot CRM- c.q. cross-channelspecialist. In de praktijk houdt dat onder meer DM in, een vakgebied waar Deutsche Post ook bedreven in is.

Tot de klantenkring van de mailer behoren onder meer ARAG, Billiger.de, DB, Holidaycheck (Zooverzus), TUI en Zooplus.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond