Deel dit artikel
-

DigitasLBi opent ‘war room’ sociale media

Sinds enkele dagen heeft DigitasLBi een ‘war room’ met social media-experts en creatievelingen om real time campagnes te voeren en op de actualiteit in te spelen.

“Het bereik van berichten op social media halveert al met een paar uur. Relevantie heeft een deadline”, aldus strategisch directeur Ruurd Priester van DigitasLBi.

Zijn bedrijf nam vorige week een gespecialiseerde war room in gebruik die bedrijven kunnen huren. In die met schermen behangen ruimte voelen ze als het ware de hartslag van social media en kunnen direct inhaken op actuele ontwikkelingen met een creatief team dat ter plekke aanwezig is. “Inzichten, creativiteit en distributie komen hier samen.”

“Er zijn wel meer cockpits om social media te monitoren, maar wij voegen hier het element creativiteit en distributie toe. Dat doen anderen niet.”

Een voorbeeld daarvan is te zien bij de eerste gebruiker, aspirerend Formule 1-coureur Simona de Silvestro. Zij is bezig zich te kwalificeren voor het volgende Formule 1-seizoen en heeft als eerste coureur een compleet digitaal georiënteerd mediateam om zich heen. Onder de hastag #roadtof1 worden al haar verrichtingen vastgelegd. In de Amsterdamse war room wordt als het ware een online nulmeting gemaakt van haar toekomstige mediawaarde.

Een lokaal camerateam legde vorige week de testritten van de Zwitserse vast in Italië, onder meer met een drone. Door interferenties van de radiosignalen crashte die. De alarmbellen gingen in Nederland direct af. Niet vanwege een mediamislukking, maar omdat het juist uniek beeld voor social media opleverde.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Hoewel De Silvestro nog een vrij onbekende racester is met betrekkelijk weinig Twittervolgers realiseerde ze afgelopen week niettemin een direct bereik van 1,3 miljoen belangstellenden en een indirect bereik van 4,2 miljoen. Dat publiek bestaat vooral ingewijden in de racesport. De mediastrategie gaat ervan uit dat zij in de komende weken en maanden voor een rimpeleffect zullen zorgen naar een groter publiek.

“Vandaag hebben we weer een klant getekend voor Brand Live”, zoals de dienst officieel heet. “Zoals het er nu naar uitziet hebben we niet genoeg aan één kamer en zullen we moeten uitbreiden.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond