Deel dit artikel
-

D-reizen gaat klantgedrag voorspellen

De D-rt Groep, het moederbedrijf van D-reizen en VakantieXperts, gaat predictive analytics toepassen. Samen met [BEBR] wordt een tool ontwikkeld die klantgedrag en marktpotentieel kan voorspellen. Winkelmanagers krijgen real-time inzicht in waar klanten zich bevinden.

Volgens de D-rt Groep ligt de ambitie om een omnichannel en datagedreven organisatie te worden ten grondslag een de samenwerking met [BEBR]. Sjors van der Hoorn, Performance Manager van de D-rt Groep geeft uitleg over de tool. "Voor onze winkels betekent dit vooral dat zij hun klanten nog pro-actiever kunnen benaderen en nog beter kunnen inspelen op persoonlijke wensen. Vragen als: ‘Welke klant denkt op dit moment na over zijn vakantie? En welke aanbieding past dan het beste als ik deze klant proactief benader?’ kunnen worden beantwoord. Onze persoonlijke reisadviseurs kunnen met de [BEBR]-tool hun dagelijkse werkzaamheden toespitsen op klantgroepen met het hoogste potentieel. Wij zijn dus in staat om de retail een impuls te geven door hen real-time inzicht te geven op wat er in hun lokale markt gebeurt en wordt verwacht, zodat zij hierop kunnen anticiperen. Informatie die we vanuit onze online omgeving vastleggen, nemen we mee in dit inzicht."

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!