Deel dit artikel
-

DTG met digitaal alles-in-1-pakket voor MKB

“Ontzorgen, dat is het kernwoord van onze digitale proposities”, aldus directeur Erik Hoekstra van DTG. De voormalige Telefoongids komt nu en volgend jaar met nieuwe diensten om het lokale MKB online te helpen.

Vandaag brengt DTG zijn product Alles-in-1 op de markt. In ruil voor een maandabonnement krijgen ondernemingen een degelijke digitale basis aangeboden. Het pakket omvat een vaste en mobiele website en een Facebookpagina van hun bedrijf.

Hoekstra: “De gemiddelde ondernemer kan de digitale ontwikkelingen niet bijhouden. Zo snel gaat het. Wij zijn een partij die dat vanwege onze schaal en kennis voor hen kan overnemen.”

“Uit onderzoek van TNS NIPO blijkt dat 21 procent van het MKB geen website heeft en dat dertig procent overweegt binnen twaalf maanden een nieuwe website te nemen. Die vraag, daar willen we in voorzien. Er ligt een enorme markt open om ondernemers te helpen zich online te presenteren en sneller door klanten gevonden te worden.”

Het IAB constateerde gisteren nog, dat zelfs tachtig procent van Nederlands grootste merken niet eens een mobiele site heeft. Daar staat tegenover de meeste Nederlanders een smartphone of een tablet hebben. De weg naar de mobiele klant ligt open, maar vier procent van het MKB neemt de gelegenheid die route te bewandelen. Voor 64 euro per maand plaveit DTG die weg voor zijn eigen klanten op de meest gebruikte digitale kanalen.

DTG heeft 160.000 actieve klanten. Nog geen tien procent van hen, twaalfduizend, neemt nu digitale producten af. In de komende jaren moet dat aantal aanzienlijk toenemen. Dat moet mede bijdragen aan het doel om de digitale omzetbijdrage van vijftig naar tachtig procent te brengen.

Bij het digitaliseren van de uithangborden van het MKB gebruikt DTG de diensten van Mono.net. Dat bedrijf verzorgt, geautomatiseerd, de bouw van de digitale fundamenten. De MKB’er kan kiezen uit meerdere sjablonen, maar moet wel zelf de content aanleveren. Zijn merkuitingen worden over de verschillende kanalen doorgetrokken. Binnen twee weken na aanvraag wil DTG kunnen leveren.

Digitale abonnees krijgen een dashboard waarop ze hun digitale prestaties kunnen zien. Op termijn kan daar benchmarkinformatie aan worden toegevoegd, zodat ze hun prestaties met de lokale concurrent kunnen verkopen. Dat biedt voor DTG weer upsellmogelijkheden.

“Onze bekendheid in het b2b is nog te klein. We zijn niet meer het ouderwetse telefoonboek. Vandaar ook de rebranding die we sinds begin deze week doorvoeren. Er is werk aan de winkel.”

Foto: Andrew Archy (cc)

Deel dit bericht

8 Reacties

Adri Ulfman

Mooi initiatief.
Of bedrijven hun ziel en zaligheid in handen van DTG durven en/of willen leggen vind ik echter discutabel.
De gedachte is goed maar of DTG de partij is die het vertrouwen van MKB waard(ig) is, is ‘to be proven’.

Harald Heukers

En Mono.net heeft nog wat ‘lorem ipsums’ op de site staan. Lijkt dus niet af.. http://www.mono.net/nl/producten/productoverzicht. Zie Shop en E-mail..

Tom

Benieuwd wat ze verstaan onder het leveren van een Facebook-pagina als je zelf de content moet leveren. Ze gaan dus eigenlijk producten aanbieden die anderen (Facebook in dit geval) gratis aanbiedt en waar DTG dan geld voor gaat vragen. En wat de websites betreft er zijn duizend website-bouwers die waarschijnlijk meer karakter en authenticiteit in een website stopen dan het lopende band werk van DTG.

John van Slooten

Succesvol zijn met je website is meer dan alleen een template. De ondernemer dient zelf de content te verzorgen en daar zit nou net een zeer slangenkuil element van een goede website. Goed geschreven content die invulling geeft aan behoefte van bezoekers. Ook SEO technisch van zeer groot belang. En convsie??? Gaat DTG daar ook rekening mee houden en usabilty??

Zoals Tom al aangeeft.. Wil je als MKB-er serieus online aan de slag.. Kijk dan verder dan de massa solutions van DTG en gelijksoortige aanbieders. De vraag die je als MKB-er moet stellen aan DTG is wat levert het mij nou daadwerkelijk op??

NilsR

lees ik nu goed dat ‘digitaal’ voor 50% bijdraagt aan de omzet?

Als dat met die 12 duizend klanten al lukt, dan voorzie ik een succesvolle transitie van print naar online business model.

Chapeau DTG!

Robert

DTG heeft al veel websites gemaakt. Voorbeelden kan je hier bekijken; http://www.detelefoongidswebsites.nl

Zoals NilsR zegt; Chapeau DTG!

Erik de vries

Andere naam…. Zelfde bedrijf, met nog steeds producten die OF niet werken, of zelf gratis/goedkoop heel makkelijk te maken zijn.
Niet leuk voor de aandeelhouders, maar de slag om het MKB hebben ze verloren….., o.a. aan de lokale internetondernemer!

Jeroen

Alles moet bij de DTG standaard. Dus ook de website, facebook, boekvermelding, adwords… Dus waarom zullen ze met een andere naam wel goed zijn voor hun klanten. Slechte club in mijn ogen. Alles is standaard en ze zitten voor een dubbeltje op de eerste rij. En de klant?? Die zit 5 hoog voor een bedrag waarvoor je je moet schamen!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond