Deel dit artikel
-

Eigen nieuwsdienst Talpa van de baan (update)

Talpa Network ziet af van een eigen nieuwsdienst. Tientallen redacteuren en techneuten werden aangenomen, maar het plan bleek niet levensvatbaar, meldt Het Parool.

Wel wordt Hart van Nederland, het dagelijkse nieuwsprogramma van SBS, uitgebouwd tot een 24/7 crossmediale nieuwsvoorziening met sites en apps, aldus Jacqueline Hekkers, woordvoerder van Talpa.

De Dag was de beoogde titel van de nieuwsdienst waarmee John de Mol zijn media-imperium van een journalistieke tak wilde voorzien. Eerder werden persbureau ANP en fotobureau Hollandse Hoogte aangekocht.

Toen de De Mol vorig jaar het ANP overnam, gaf hij aan dat hij het persbureau wilde gebruiken voor een nieuwsprogramma op zijn eigen tv-zenders. ‘Ik zie veel nieuwsbronnen op mijn mobiel, daar moet Talpa tussen staan.’

Begin dit jaar werd Marcel van Lingen, hoofdredacteur en mediadirecteur van het ANP, aangetrokken om het nieuwe nieuwsmerk van Talpa Network op te zetten.

Het nieuwsmerk zou komen in het Talpa kantoor aan de Amsterdamse Rietlandpark, oftewel het voormalige onderkomen van SBS Groep.

Talpa laat naar aanleiding van de berichtgeving in een uiterst summiere verklaring weten dat de nieuwsvoorziening zich nog in de onderzoeksfase bevindt en Talpa Network met informatie hierover naar buiten komt op het moment dat de plannen definitief zijn. ‘Op korte termijn worden Hart van Nederland en Shownieuws versterkt, als eerste stap in de versterking van haar totale nieuwsvoorziening.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond