Deel dit artikel
-

Emerce E-Commerce: ‘Bied zoveel mogelijk betaalmethoden aan’

Bied klanten zo veel mogelijk betaalmethoden aan. Dat is de boodschap van Stefanie Richheimer, VP West-Europa bij Mollie, en Michiel Kroeks, CEO van digital agency 4NG bij Emerce E-Commerce. Ze komen met tips die je vandaag nog kunt toepassen voor online betalingen.

Kroeks maakt zelf graag gebruik van achteraf betalen of credit card betalingen bij hogere orderwaardes. Creditcard betalingen zijn immers verzekerd voor fraude.

Voor producten met een lagere ordewaarde lijkt Apple Pay aan populariteit te winnen vanwege de snelheid waarmee kan worden betaald. Ook in opkomst is ‘pay by link’, waarbij je een toegezonden factuur kunt betalen door een QR code te scannen of op een link te drukken.

Betaalverwerker Mollie heeft het afgelopen kwartaal veel kleine partijen moeten helpen met hun betaalomgeving, vooral zakelijke aanbieders die nu rechtstreeks aan de eindgebruiker willen leveren. “Die moeten nu concurreren met de grote partijen en dat is soms best lastig,” zegt Kroeks. Daarbij is personalisatie belangrijker geworden. Bestel je voor de tweede maal dan zou je je favoriete betaalmethode niet meer hoeven te selecteren.

Richheimer wijst op de behoefte om over de grens te verkopen. “Dan zul je (voor België’- red.) toch Bancontact moeten aanbieden. In Duitsland kun je niet zonder Klarna.

Consumenten houden niet van verrassingen. Bijkomende kosten moeten niet pas bij de checkout zichtbaar worden. Teveel betaalstappen zorgen ook voor afhakers.

De presentatie Je checkout perfectioneren? Doe het aan de hand van de trends van 2021, voorspeld door Mollie en 4NG is na registratie gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond