Deel dit artikel
-

Emerce E-Commerce: Digitaal platform Grolsch ondersteunt horeca met selfcare en data

Koninklijke Grolsch lanceerde een dezer dagen samen met TriMM een digitaal platform voor alle horecaondernemers in Nederland: duurzamehoreca.nl. Met dit online platform beschikt Grolsch over één toegankelijke centrale plek, waar horecapartners informatie kunnen vinden over de samenwerking en bestellingen kunnen plaatsen. Daarnaast is het een informatief platform voor alle actieve horecaondernemers.

Naast de ambitie om volledig energieneutraal te zijn, wordt er ook veel waarde gehecht aan een duurzame relatie met de ondernemer. Daarnaast vindt Grolsch het belangrijk dat de gehele sector de mogelijkheid heeft om haar zaak te verduurzamen.

Iedere ondernemer kan daarom niet alleen op het platform terecht om alles over het assortiment van Koninklijke Grolsch te weten te komen, maar heeft ook toegang tot diverse e-learnings op het gebied van verduurzaming.

Volgens Tom Huijskes, Marketing Operations Manager, had Grolsch al langer de ambitie om meer te doen met het digitale domein. “Onze klanten veranderen, dat zijn ook digitale consumenten die bij bol en andere sites bestellen.”

Consultant Janinka Feenstra van TRIMM erkende dat het een uitdaging was. Horeca-ondernemers zijn nog gewend om afspraken achterop bierviltjes te maken. Maar nu gaat alles efficiënter: De ondernemer kan het platform gebruiken voor het inrichten en de planning van de beschikbare tapkranen, de aanvraag van merchandise of evenementenmateriaal, het volgen van trainingen en alle andere functionaliteiten die passen bij het verminderen van de administratieve last.

Doordat alle interne systemen nu zijn gekoppeld kan Grolsch in het portaal functionaliteiten voor business intelligence aanbieden. Data en analyses zorgen ervoor dat horecabedrijven proactief bedrijfsadvies kunnen krijgen. Waar eerder alleen de accountmanager beschikte over benchmarks, zijn de ondernemers nu zelf in staat data-inzichten op te doen. De ondernemer leert ook over de biermarkt in zijn regio. “Die cijfers hebben we toch al”, zegt Huijskes.

De effecten moeten nog gemeten worden. Grolsch heeft het systeem met 300 klanten getest, nog maar enkele weken is het platform voor alle relaties toegankelijk. En dus zijn bijstellingen mogelijk. “Ik denk dat we nog verder moeten differentiëren in het aanbod.”

De presentatie Digital Transformation bij Grolsch: van werken op een bierviltje naar samenwerken online is na registratie gratis te bekijken.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond