Deel dit artikel
-

Euronews start exploitatie digitale kanalen

De Europese nieuwszender Euronews gaat de technologie van Smartclip gebruiken om al zijn digitale kanalen te exploiteren.

Onlangs breidde Euronews (profiel, PDF) zijn kijkersaanbod uit met digitale videostreams voor connected televisies. Daarmee wil het bedrijf uit Frankrijk zijn bereik in het nieuwe domein verder doen groeien. De zender zit al in het pakket van nagenoeg alle Nederlandse aanbieders van digitale televisie.

Om investeringen in het digitale kanaal te gelde te maken, wordt de reclametechnologie van Smartclip gebruikt. Dit omvat naast connected tv’s, ook de mobiele apps die live feeds uitzenden en reguliere online video.

Voor een bedrijf als Shazam verzorgt Smartclip de koppeling tussen tv-reclame en smartphones met de betreffende muziekapp. Daarnaast verzorgt het bedrijf ook de exploitatie van de tv-portals op toestellen van LG, Philips en Samsung. Die positioneren hun eigen portals, en appplatformen, van jaar op jaar steeds prominenter richting de kijker als startpunt van het bankvermaak.

Smartclip is onderdeel van Adconian, dat in 2011 de aandelen van investeerder Van de Ende & Deitmers overnam. Het bedrijf werkt aan systeem om via automated trading videoreclame uit te serveren. In onder meer Nederland worden daar de eerste proeven mee gedaan.

Foto: Patrick Janicek (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond