Deel dit artikel
-

Fabrique sleept drie Red Dot Design Awards binnen

Het Nederlandse Fabrique mag in november drie Red Dot Communication Design Awards in ontvangst nemen. De prijzen worden uitgereikt voor het ontwerp van de website voor het Design Museum Londen, het logo voor het Nationaal Militair Museum en de visuele identiteit voor Jeugdbescherming Rotterdam Rijnmond.

De website designmuseum.org ontwikkelde Fabrique samen met Q42. De website combineert praktische informatie met inspiratie en commerciële doelstellingen. De site werd eerder al in New York bekroond met een Webby Award 2015 en in Istanboel bij de European Design Awards met een Silver Award.

Het nieuwe logo van het Nationaal Militair Museum verbindt de standvastigheid van Defensie met de vriendelijkheid van het museum. Samen met het Marinemuseum, het Mariniersmuseum en het Marechausseemuseum is het NMM onderdeel van de Stichting Defensie Musea.

De identiteit van Jeugdbescherming Rotterdam Rijnmond is volgens Fabrique bewust simpel, direct en ‘echt’ vormgegeven. De realistische fotografie zit dicht op de huid van de kinderen. In hun eigen habitat laten ze duidelijk hun emoties zien.

De Red Dot Award is een international erkend kwaliteitslabel voor communicatie en design. Elk jaar ontvangt de jury duizenden inzendingen vanuit ongeveer 50 verschillende landen. De uitreiking vindt dit jaar plaats in Berlijn.

Deel dit bericht

1 Reactie

colli

Stoer!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond